- Dag 23: extra dag in Santiago

28 juni 2018 - Santiago de Compostela, Spanje

Beste allemaal, vandaag geen lang verhaal, maar wel nog enkele foto’s die ik jullie niet wil onthouden! Deze dag met name gebruikt om zelf, bewust te voelen wat er de afgelopen dagen / weken zoal bij mij voorbij gekomen is! Hiervoor heb ik dankbaar gebruik gemaakt van een van de geweldige parken die Santiago rijk is! Slenterend door het park, zittend op een van de vele mooie bankjes, genietend van de rust en de prachtige natuur die twee elementen die ook met name een duidelijke stempel op mijn Camino gedrukt hebben! Ik was dus, in deze grote stad in dit mooie park in een ideale situatie om de afgelopen periode weer voorbij te laten komen. Wat heb ik mogen genieten, wat ben ik op momenten ‘klein’ geweest! Het komt op de Camino allemaal spontaan voorbij, als je he er tenminste voor opensteld! Ook de periode tijdens de Primitivo heeft, mede door vorming van onze groep (uit Australië Anja en Richy, uit Denemarken Renu, uit Amerika Aidan en uit Mexico Rodrigo), veel teweeg gebracht! We konden lezen en schrijven met elkaar zonder elkaar altijd helemaal te verstaan! Een blik in elkaars ogen was dan voldoende! Een drietal vaste onderwerpen liepen als een rode draad door onze Camino, Ze kwamen ‘s middags / “s avonds tijdens of na de maaltijd spontaan wel weer aan bod, te weten:                                                              1. Wat is liefde? 2. Waarvan krijg jij een ‘happy feeling’? en 3. Social media, maakt   meer kapot dan we zouden willen! Het waren fantastische 14 dagen! Daarna tijdens de Camino Finisterre was er geen groepsvorming maar waren er wel enkele mooie individuele contacten! Belangrijk is met name dat je eigen Camino loopt en daar heb je ook voldoende, liever gezegd toch de meeste uren voor nodig! Mooi is dat er altijd begrip is voor de behoefte van de ander! Na de middag heb ik een andere voor mij hele fijne locatie opgezocht, in het zonnetje bij de trappen van de Cathedraal, genietend van de eenlingen en de groepen die voorbij blijven komen. Een geweldige sfeerplek. Op de achtergrond aangevuld met geweldige jazzy gitaarmuziek! Meer was niet nodig om je met je gedachten te kunnen afzonderen. Ook weer een mooi moment om te beleven! Uiteindelijk ben ik rond 19 uur op bed gaan liggen, mijn rugzak klaar voor vertrek naar Porto, morgenvroeg om 10 uur! Nog drie dagen en dan ben ik thuis! Ik verheug mij erop! Het is mooi geweest maar 26 dagen is toch een hele tijd! Nog even allebei volhouden, dat gaat ons zeker lukken! Geniet nog van mijn foto’s! Saludos uit Santiago, Chris Ps. Toch nog een lang verhaal, hetzij zo!

1. Afra Huijten:
    28 juni 2018
    Nog een fijne tijd in Porto. Zeker even naar het stationsgebouw gaan. Erg mooi. Een lekker portje drinken is ook niet verkeerd. Porto heeft veel moois te bieden, misschien ben jij moe, maar oogjes openhouden............!
  2. Jo Eggen:
    29 juni 2018
    Geniet van Porto, mooie stad. Je bent weer een gewldigevervaring rijker.
    Woensdag is weervgewoon Multimedia-club.
  3. Wiel van den Berg:
    30 juni 2018
    Een hele ervaring rijker maar
    na zoon lange tijd zonder je geliefden
    Oost west thuis best

Grt. Wiel
  4. John Jacobs:
    30 juni 2018
    Hoi Chris, ja nog even en dan zit het er op. Ik denk dat het voor jou weer een geweldige ervaring is geweest en dat je innerlijk weer een heel stuk sterker bent geworden. En ik deel jouw gevoel dat wij met zijn allen veel meer innerlijke rust moeten vinden. In onze huidige stressmaatschappij rennen wij ons vaak te snel voorbij. Social media is in onze maatschappij niet meer weg te denken, is eigenlijk ook een fantastische uitvinding maar zorgt helaas ook vaak voor ellende en vijandschap. Maar geniet jij vandaag nog maar van een dagje Porto en kom daarna gezond en wel thuis. Groetjes en we zien elkaar wel weer hier in Nederland. John
  5. Piet, miny en Kevin den Brok:
    30 juni 2018
    Hoi Chris geniet ook nog vandaag van alle moois wat deze stad te bieden heeft.
    Je hebt maar mooi gedaan al die dagen en je hebt ons prachtig laten meegenieten.
    Wij wensen jou een goede terugreis. Tot snel.
    Groetjes,
    Miny, Kevin en Piet
  6. Anny en Swiet:
    30 juni 2018
    Chris Een goede vlucht naar Eindhoven en wat zal Resi en jullie kids weer blij zijn als je weer veilig thuis bent
    Groetjes van ons
  7. Monika:
    1 juli 2018
    Thank you for your beautiful writing and photography. When I look at them, I feel like I'm there with you and that´s so beautiful for me,really much!!!! :)