- Nog 10 dagen..................!!!

27 mei 2018 - Nuth, Nederland

Beste allemaal,

Fijn dat jullie mij gaan volgen!

Het aftellen is nu echt begonnen!!

Woensdag 6 juni a.s. vertrek ik voor mijn Camino Primitivo van Oviedo naar Santiago de Compostela. Daarna loop ik via Muxia door naar Finisterre. In de 9e eeuw was dit punt voor een pelgrim het 'einde van de wereld'!

Mijn voorbereidingen zijn zo goed als afgerond. Tickets zijn compleet, mogelijke overnachtingsadressen (herbergen/hostels) zijn in beeld gebracht en ook de inhoud van mijn rugzak is, op enkele grammen na, bekend.

Onder het motto 'wat je thuis laat is mooi meegenomen' heb ik geselecteerd.

De teller van de weegschaal blijft op dit moment staan op 10 kg !!

image

Op mijn eerste reisdag (D-day) vlieg ik van Weeze naar Santander (Noord Spanje). Daar staat de bus die mij in ruim drie uur naar Oviedo brengt. Naar mijn slaapadres is het dan nog maar een kwartiertje lopen.

Opfrissen, lekker eten, natuurlijk niet teveel wijn drinken en daarna rond 22.00 uur naar bed.

De volgende ochtend na een 'spaans' ontbijtje mijn eerste meters op weg naar de Cathedraal. Na inschrijving en ontvangst van de eerste stempel in mijn pelgrimspaspoort start hier mijn tweede Camino, de Primitivo!

Ik ben er klaar voor en heb er heel veel zin in. Genieten!!

Wordt vervolgd!

Tot gauw!

4F85302C-22C4-4BEB-B579-0BF51B9862C9

Groetjes,

Chris

1. Ger R:
    27 mei 2018
    Chris, het enthousiasme spettert er vanaf, je bent er klaar voor! We wensen jou veel sterkte en succes, dat je jouw persoonlijke doelstelling mogen halen. kom gezond en wel terug met een flinke "portie" aan verhalen en belevingen. G&G
  2. Anny en Swiet:
    27 mei 2018
    Hallo Chris heel veel succes ,ik ga je volgen. Zou je de mails op mijn E mail willen sturen. Nu komt het binnen op Swiets mail adres. Hoop dat je beter weer krijgt ..verheug me op je verhalen.
    Lieve groetjes ook voor Resie.
    Anny
  3. Jan Stevens:
    27 mei 2018
    Veel succes, neem de de tijd en GENIET
    Uiteraard gaan we je volgen en in gedachten met je meelopen op de voor ons zo bekende Camino Primitivo
  4. Léon Sluijsmans:
    Beste Chris,
    Wij zien met spanning uit naar je verhalen. Wij zijn een beetje jaloers op je wilskracht en doorzettingsvermogen en zien jou derhalve toch een beetje als
    "Christoffel de Meerdere". Wij hopen dat je zonder kleerscheuren, blaren, uitdrogingsverschijnselen en andere ongemakken die andere "Meerdere" zult bereiken en daarna nog de puf hebt om een schelp op te halen op het Atlantische strand. Alvast veel "Vorfreude" en succes. Groet aan Resie.
    Léon en Marianne
  5. Janine Frank en Milan:
    27 mei 2018
    You can do it! En in gedachte zijn we jouw hele reis bij je!
  6. Jo Eggen:
    27 mei 2018
    Chris, een goede voorbereiding is het halve werk. Daar zal het bij jou niet aan ontbreken. Als lid, secretaris, van de fotoclub verwacht ik natuurlijk tussentijds mooie foto’s!
    Gr
    Jo Eggen
  7. Martin Op den Kamp:
    Hallo Chris,
    Veel sterkte, het zal je zeker lukken. Ik wens je een heel goede reis!

Martin
  8. Jan Houben:
    28 mei 2018
    Ha Chris, lees je verhaal in Utah en denk oeps, hij gaat al over 10 dagen, hmmmm.... dat betekend dat wij onze reis er op hebben zitten. En dat is heel snel. Voor ons hoop ik natuurlijk dat het lang zal duren, maar ik gun je dat hè snel oppad bent. Die 10 kg is perfect, veel plezier, ik blijf met je meelopen,
    Groet,
    Jan
  9. Hans Kouwenberg:
    Chris,
    Wat een enthousiast iemand ben je toch.
    Geniet van je tocht en wij hopen dat deze reis je verwachtingen waarmaakt.
    Veel plezier wensen je Mia en Hans
  10. Clement:
    28 mei 2018
    Veel succes ! We zijn benieuwd naar al je ervaringen en verhalen !
  11. Harry en Margot Hermans:
    28 mei 2018
    Hallo Chris, heel veel succes en geniet van je toer! We gaan je volgen en genieten mee op afstand.

Groeten, Harry en Margot
  12. Ans:
    hoi Chris

Ik wens je heel veel succes. en ga je zeker hier volgen

groetjes ans
  13. Twan:
    28 mei 2018
    Ook ik geniet wederom van de passie waarmee je dit nieuwe wandelavontuur aangaat. Door de prachtige en soms ruige natuur van het Noord Spaanse landschap. Ben benieuwd naar je verhalen en foto's onderweg, en hoor daarna ook graag van je bijzondere ervaringen en ontmoetingen. Succes met de start in Oviedo en daarna heel veel mooie kilometers gewenst. Hartelijke groet van Twan en Lenny
  14. Huub de Haan:
    28 mei 2018
    We verheugen ons op je verhalen. Maak er een mooie reis van.
    Succes,
    Finy en Huub
  15. Jan van Adrichem:
    28 mei 2018
    Nou Chris, met dit enthousiasme sla je je overal doorheen! Toch hoop ik voor je dat de weergoden je een beetje sparen en het weer wat milder is dan hier nu.
    Veel succes en genoegen.
  16. Marcel en Karin:
    Hoi Chris,
    Knap hoe goed je je reis voorbereidt ! We wensen je een fantastische ervaring en kom gezond weer thuis! Voor Resie veel sterkte gewenst gedurende jouw afwezigheid! We gaan je met veel belangstelling volgen.
  17. Peter en José:
    Hoi Chris,
    Heel veel mooie kilometers gewenst, en vooral beter weer dan vorige keer!
    We gaan je verhalen en ervaringen volgen, en wensen je heel veel succes, en vooral veel plezier!!!
    Groetjes, Peter en Jose.
  18. Esther:
    Oh Chris,
    Wat ontzettend spannend toch weer. Leuk om je belevenissen weer te kunnen volgen. Knuffel van de overkant!
  19. Rainer:
    Hallo Chris
    Ich freue mich für dich. Der Countdown läuft. Wünsche dir ein paar schöne Tage zuhause.
  20. Piet, miny en Kevin den Brok:
    Hoi Chris,
    Wij wensen jou een goede reis en vervolgens een goede tocht. Geniet ervan en wij hopen dat jij minder regen krijgt dan ovrige keer. Geniet van je wandelingen en denk goed aan jezelf. Wij volgen jou op af stand.wij zijn trots op jou prestatie.

Groetjes en liefs,
    Miny, Kevin en Piet
  21. Math en Angélique:
    29 mei 2018
    Wat super Chris. Je bent er helemaal klaar voor ga genieten en we wensen je een hele mooie tijd...
    Grtjs Angelique en Math
  22. Wiel van den Berg:
    31 mei 2018
    Chris ik weet dat je ervoor gaat en dat het weer een prestatie wordt die je bij kan schrijven op je lijst.
    Volgen doe ik je vanuit mijn luie stoel 😊
    Grt. Wiel
  23. Afra Huijten:
    Hoi Chris,
    Ik kreeg het al helemaal Spaans benauwd toen ik al die bagage zag liggen.
    Maar als ik dan de sandalen zie gaat het toch niet om zo'n grote pakjes.
    10 kilo is ook goed te doen. Ik heb al gehoord dat er mensen met 12-15 kilo op hun rug lopen.
    Succes en heel veel mooie momenten !
    Met zoveel support gaat dat zeker lukken.
  24. Paula:
    Hallo Chris,
    Ik wens je heel veel plezier en mooi weer. Maak mooie foto's dan kunnen wij meegenieten. Heel veel succes en we zien je graag heel huids terugkomen.

Groetjes Paula
  25. Dirk Mehmke:
    3 juni 2018
    Wir wünschen dir eine schöne Zeit...buen camino
  26. Wim slangen:
    5 juni 2018
    Hoi Chris,

Ik wens je van harte veel succes en zie uit naar je nieuwe verhalen en foto's.

Afgelopen week was ik in Taize en daar was Georg onze extra (koffie-)gast. Hij was van thuis (Calw-D) op weg naar Santiago, nam in Taize een paar dagen rust en zijn laatste nacht onder ons 'keukenzeiltje' geslapen. Zodat hij met een droge tent op pad kon.
    Bon camino,
    Wim
  27. John Jacobs:
    5 juni 2018
    Hoi Chris,
    Wat spannend, ik ben weer benieuwd naar jouw ervaringen, jouw mooie verhalen en mooie foto's bij deze bijzondere reis. Ik wens jou heel veel succes bij dit avontuur en ik zie jou graag over een aantal weken weer gezond en wel terug.
    Groetjes, John Jacobs