- Dag 12: van Ferreira naar Melide

17 juni 2018 - Melide, Spanje

Beste allemaal, de 10e wandeldag! Vandaag helemaal in het teken van stilte, rust, verwondering, bezinning, ademhaling en niet als laatste de warme contacten! Vanochtend daarom ook bewust alleen vertrokken (6.45 uur). De dagafstand staat op 20 km, tijd genoeg dus! Ontwaken met de natuur blijft voor mij iedere keer weer een geweldig mooie ervaring! Enorme stilte doorbroken door het gefluit van diverse vogels geeft een geweldig gevoel. Als je je dan ook nog na elke bocht zowat nog verwonderen dat de natuur steeds mooiere verassingen voor je in petto heeft dan is het plaatje bijna compleet. Je eigen loopritme, het bewust worden van je ademhaling, een lach soms een traan, een schreeuw van blijdschap dit is ‘Camino’ ten top! De warmte van de contacten met de mede pelgrims zijn puur, iedere keer opnieuw, dat komt er nogeens bovenop! Ik kan het jullie alleen maar aanraden, doe het een keer en zag gewoon: ja ik ga! Vanaf dat moment start dan ook jouw Camino!! Succes!! Rond 10 uur deed zich na ongeveer 12 km de mogelijkheid voor om mijn cola-stop te maken. Omdat het op de Camino ook zondag is heb ik hier een ruime stop gemaakt. Het was een komen en gaan van veel bekende petegrino’s o.a. Pierre (71) uit St. Gallen in Zwitserland. Hij was vandaag 70 dagen onderweg! Gezelligheid troef! De laatste 8km heb ik rustig uitgelopen genietend van alle moois om mij heen! Rond 13 uur arriveerde ik bij de herberg in Melide. Inschrijven, bed kiezen en opmaken, douchen en de dagelijkse was verzorgen. Ook niet vergeten de schoenen te verzorgen! Daarna verplicht rusten om snel te herstellen! Nog even het centrum van Melide bekijks, waarschijnlijk pulpa gaan eten, die moet hier erg goed zijn en dan weer rusten! Mooi leven toch! Opstaan, eten, lopen, rusten, eten, weer rusten, slapen en de volgende dag weer. Ongelooflijk, wie wil dit nou niet! Saludos uit Melide, Chris

1. Jan van Adrichem:
    17 juni 2018
    Zo Chris, je bent vroeg vandaag! Een (reatief) makkie vandaag geweest? Je bent w el de tel kwijt: gisteren was het al dag 11. Het past bij je opmerking dat je soms het besef van tojd kwijt bent. Een goed teken.
  2. Hans Kouwenberg:
    17 juni 2018
    Chris, je bent snel vandaag. Geniet ook van je rustmomenten. Uiteindelijk geeft je dat ook weer energie.
    Tot morgen.
  3. Peter en José:
    17 juni 2018
    Wat een geweldige ervaring lijkt het ons om de camino te lopen Chris!!
    Steeds weer nieuwe en mooie contacten met medelopers, en genieten van de simpele dingen die het leven je bied.
    Geniet ervan, en veel succes op je verdere tocht!
  4. Marion Jongen:
    17 juni 2018
    Wel lekker zo'n relaxt dagje op zondag. Pak je rust en fijne avond
  5. Jo Eggen:
    17 juni 2018
    Ander weekeinde dan thuis, lekker relaxed, net gen meditatie. Geniet er nog effe van.
    Gr
    Jo
  6. Afra Huijten:
    17 juni 2018
    Een van de laatste zinnen is zeer herkenbaar. Lijkt wel een beetje op mijn eigen ( gepensioneerde) leventje tegenwoordig. Kan mij goed bevallen dat opstaan, eten, lopen, rusten, eten enz. Alleen dat aantal kilometertjes lopen, daar moet ik nog eens goed aan gaan oefenen !
    Ik doe dan ook mijn petje af voor jou en alle medewandelaars. Super !!
  7. Piet, miny en Kevin den Brok:
    Hoi Chris
    Geweldig dat je alles zo mooie kunt vertellen. Je doet het maar al die kilometers lang. Chris je bent een topper!!!!
    Groetjes van alle Brokjes
  8. Clement:
    17 juni 2018
    Wat een geweldige tijd maak je mee, Chris !
    Het lijkt me daadwerkelijk geweldig om zo in de natuur te zijn, maar ook je eigen grenzen te verleggen ! Terug naar je eigen zijn, al lopende naar je einddoel !
    Geniet er nog van, lieve groet Wilma en Clement
  9. Anny en Swiet:
    17 juni 2018
    Onze wandeling door Wynandsrade was gezellig,we hebben met Resi gesproken vandaag. Knap hoe je het allemaal maar doet..voor morgen gezond weer op. Groetjes van ons
  10. Jos:
    Hallo Chris,

In je verslag van vandaag beschrijf je op een liefdevolle en enthousiaste manier meerdere aspecten van de essentie van het Zijn en hoe je die nu zelf (weer) mag ervaren. Door de Camino te (onder)gaan en in al zijn facetten te mogen beleven verheft de persoonlijkheid zich boven het 'normale' bewustzijnsveld en maak je contact met het Bovenbewuste. Hierdoor wordt je een (ge)heel(d) mens en mag je je gelukkig prijzen!
    Om dat te ervaren hoeft natuurlijk niet iedereen de Camino te gaan, maar ligt het voor het oprapen bij alles wat wij mensen doen vanuit hartniveau.

In de diepte van ieder mensenhart is liefde en waarheid....we weten dat allemaal, maar moeten er aan herinnerd worden....dit gebeurt van hart tot hart.....(citaat Magda Maris)

Lieve hartgroet van Elma en Jos
  11. Wiel van den Berg:
    18 juni 2018
    Chris het mooie van genieten is het genieten en dat doe jij
    Grt
  12. Jan Stevens:
    Hallo Chris
    Jij begrijpt; en ervaart het nu ook; waarom ik zo verslaafd ben aan het “Camino-wandelen”
    Lekker alles los laten en voor 200% genieten van al dat moois wat je op je Camino-pad tegenkomt en kunt delen met je medepelgrims
    Blijf lopende peregrino
  13. Paula:
    18 juni 2018
    Zo te horen gaat het goed met je Chris! En... je geniet ervan. Geweldig.

Groetjes Paula