- Dag 16: van Santiago naar Negreira

21 juni 2018 - Negreira, Spanje

Beste.allemaal, op dag een van zes volgende wandeldagen naar het voor pelgrims symbolische ‘einde van de wereld’ (overgebleven uit de 9e eeuw) ben ik vanochtend om 7.45 uur bij de Cathedraal gestart. Weer voor mij een bijzonder moment! Na de drukte van laatste drie dagen en de hectiek van alles wat in Santiago gebeurde, achter mij te hebben gelaten kwam ik er snel achter in welke rust ik op mijn nieuwe route terecht ben gekomen! Een ding weet ik zeker, ik ga in de toekomst voor rust. Ik hoop Rezi ook! Om 10 uur, na ongeveer 8 km deed zich de gelegenheid voor om te ontbijten. Een overheerlijke grote kopkoffie met warme melk en een heerlijk verse croissant werden mijn keuze, Hier kikkerde ik behoorlijk van op! €2,30 mocht ik hiervoor betalen! Ik blijf mij verbazen over de prijzen hier! De route was mooi en inlaat mijn foto’s dan ook maar spreken! Er zijn veel Duitsers op deze route, van Hamburg tot Bayern (Erdingen) heb ik ze gesproken. Ook Volkert met zijn moeder (80 jaar!!) uit Heidelberg, waren samen onderweg naar Finisterre. Vooraf, om in te lopen, had hij met mama al in 14 dagen de Portugese Kustroute gelopen! Ze zijn twee uur geleden ook in mijn herberg gearriveerd, zag nog fit uit maar vond wel dat ze wat langszamer begon te worden. Ik mag haar nou ook mama noemen! Geweldig toch! Hier kan ik van genieten! Iedere dag opnieuw! De mevrouw uit Hamburg gaat mij een dezer dagen vertellen waarom ik perse Hamburg moet komen bezoeken! Ik laat me verrassen! Dit zijn weer mijn belevingen/ontmoetingen voor vandaag. Fijne avond! Saludos uit Negreira. Chris  Ps. Allemaal bedankt voor alle lieve en mooie reacties tot in Santiago !! Die hebben mij  mede de noodzakelijke energie gegeven om dit eerste doel te bereiken! Mijn conclusie (open deur of niet?) wordt hiermee weer eens bevestigd! Zonder hulp/steun uit je directe omgeving of zoals op de Camino van je nieuwe Camino-vrienden ga je het nooit redden! Je hebt elkaar gewoon hard nodig!

1. Jo Eggen:
    21 juni 2018
    Moet je zeker doen de stad Hamburg, zeer de moeite waard.
  2. Hans Kouwenberg:
    21 juni 2018
    Chris, wat ben je weer goed bezig.
    Het einde van de wereld brengt jou ook hopelijk dichter bij jouw eigen doel.
  3. Jos:
    21 juni 2018
    Ben benieuwd naar de redenen van de hamburgse mevrouw om Hamburg te bezoeken. Misschien kan ik nog wat aanvullen.
    Ik wens je een rustige voortzetting van je tocht.
  4. Afra Huijten:
    21 juni 2018
    Vandaag weer hele mooie plaatjes geschoten ! Wat een mooie omgeving richting Finestre. En weer leuke mensen ontmoet. Chris, ook Hamburg is zeker de moeite waard om eens te bezoeken, maar niet te voet vanuit Nuth, denk ik, ha,ha,ha...........
    Een fijne avond en voor morgen weer een enerverende dag !
  5. Marion Jongen:
    21 juni 2018
    Mooi weer om te lezen hoe goed je het naar je zin hebt. Fijne avond nog en mooie wandeling morgen
  6. Jan Stevens:
    21 juni 2018
    Mooi hē Chris dat extra “rondje”
    Vondt jij het ook zo mooi bij Ponte Maceira ?
    Zo te zien slaap je vannacht in albergue SAN Josè en ook nog in hetzelfde bed als waarin ik geslapen heb eind april
    Blijf genieten de komende dagen en zeker de komende week in Porto
    We zien ons hopelijk weer eens gauw
    Buen Camino
  7. Wim en Truus:
    21 juni 2018
    Met je laatste zin zijn we het helemaal eens Chris. En.......genieten
  8. Clement:
    21 juni 2018
    Chris , helemaal geweldig, een echte prestatie! Met veel interesse jouw verhalen Gevolgd ! Zijn benieuwd als jij en wij thuis komen !
    Lieve groet Wilma en Clement
  9. John Jacobs:
    21 juni 2018
    Hoi Chris, de eerste dag van je tweede wandeltocht zit er al weer op. Gelukkig blijft het weer mooi. Zeker als je dat vergelijkt met vorig jaar waar toen veel regendagen tussen zaten. Geniet van de komende dagen en ik kijk weer uit naar jouw belevenissen en jouw verhalen.
  10. Rainer:
    Hoi Chris
    Wunderbare Fotos. Toller Bericht. Danke. In Gedanken begleite ich dich.
    Gott schütze dich
  11. Anny en Swiet:
    21 juni 2018
    Prachtige foto s weer,prachtige tocht . Bedankt voor je bericht,daar praten we nog over als je weer thuis bent.Slaap lekker en voor morgen een mooie dag met veel rust. Groetjes