- Dag 19: van Dumbria naar Muxia

24 juni 2018 - Muxia, Spanje

Beste allemaal, vandaag ook weer vroeg uit de veren, om kwart voor zes was het tijd om te vertrekken! Een Duitser, Thomas uit de buurt van München vroeg mij of hij zo vroeg met mij mee kon lopen. Zo gezegd zo gedaan! Wel hadden we afgesproken als er teveel tempo verschil zou zijn, ieder alleen verder ging. Na een goed uurtje was dat ook zo en ieder van ons ging weer zijn eigen eweg! Niets mis mee, als je maar naar elkaar duidelijk bent! Een misrekening hadden velen vandaag met mij gemaakt. Omdat we volledig de tijd los hebben gelaten hadden we ook geen rekening gehouden met de zondag en die is hier in Spanje heilig! Dat hebben we geweten, onderweg geen enkele bar of café open! Dus geen ontbijt- en geen cola-stop! Dat maakt wel het verschil! Gelukkig heb je meestal wel een kleinigheid, koekjes of cakejes mee. Voldoende water staat altijd op nummer een, zeker met deze hitte! De route was weer zeer goed aangegeven. Tot nu toe (>400 km) geen boekje of beschrijving nodig gehad. De vrijwilligers van de Camino zorgen ervoor dat je probleemloos in Santiago, Muxia of Finisterre komt! Vandaag wel twee keer een vervelend moment met honden gehad, maar uiteindelijk goed afgelopen. De geweldige natuur zorgt ervoor dat je genoeg te zien hebt. Wat is het toch genieten, zo mooi! Om 11 uur arriveerde ik dan ook al in de herberg in Muxia, lekker vroeg! Het is even wennen als je na 22 km opeens in een mooi kustplaatsen aankomt! Maar de zee heeft altijd zijn charme! Om 12.15 uur ben ik naar het mooie kerkje op de rotsen gegaan. De mis van 12 uur was net bezig, de kerk zat bomvol! Na afloop kon je  in de sacrestie van mijnheer pastoor een stempel voor in je pelgrimspaspoort krijgen, die heb ik gehaald. Hij had zelfs twee verschillende! Ik heb ze beiden! Na nog wat rondgeslenterd te hebben en enkele Camino vrienden gesproken te hebben ben ik wat gaan eten. Een heerlijke salade mixta (€5) en frietjes met ‘porc’ in witte wijn saus! (€7) Dat heeft gesmaakt (zie foto’s)!!! Morgen een korte etappe (15 km) van Muxia naar Lires!! Niet te vroeg, maar probeer om 7 uur onderweg te zijn. Een etappe met ook geen voorzieningen onderweg! We zien het wel! Fijne avond, saludos uit het mooie Muxia! Tot morgen,Chris

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Afra Huijten:
    24 juni 2018
    Zo te lezen heb jij ondanks alles een ontspannend dagje gehad. Nou ja, het was tenslotte ook zondag. Toch weer zonder kleerscheuren in Muxia aangekomen en de rest van de rustdag kunnen genieten van al het moois en lekkers ! Weer mooie foto's. Ik hoop dat jij straks hier weer kunt aarden, want ik krijg de indruk dat het daar een stuk rustiger is ?! Chris morgen in ieder geval weer een mooie dag.
  2. Marion Jongen:
    24 juni 2018
    Mooie fotos weer. Wel even afzien zo zonder koffie en cola denk ik. Gelukkig op tijd in volgende plaats en de calorieën weer kunnen aanvullen. Want dat zal wel nodig zijn na al die inspanningen. Mooie dag weer morgen. Zal je verhalen nog gaan missen. Groetjes
  3. Jo Eggen:
    24 juni 2018
    Klinkt als rustiger dan de afgelopen dagen. Ook morgen een wat kortere etappe. Geniet van die momenten.
  4. Hans Kouwenberg:
    24 juni 2018
    Chris, zo zie je dat je allereerst goed voor jezelf moet zorgen.
    Maar zonder inspanning bereik je niets.
    Geniet morgen van je nieuwe stap.
  5. Emiel de Vos:
    25 juni 2018
    Mooi landschap aldaar! Genieten!!
  6. Joze:
    25 juni 2018
    Leuk zo je verslagen te lezen. Geniet nog van de komende dagen.