- Dag 21: van Lires naar Finisterre

26 juni 2018 - Fisterra, Spanje

Beste allemaal, aan alles komt een einde, ook aan het lopen van een Camino! Vanochtend vroeg (6.45 uur)  met gemengde gevoelens vertrokken! Je weet dat elke meter die je dichter bij Finisterre komt het einde van jouw Camino definitiever wordt!. Toch maar door stappen! Ik had nog 15 km +  ongeveer 7km naar punt 0,00 het ‘einde van de wereld’ te gaan. Blijven genieten dus. Het eerste anderhal uur kwam ik werkelijk helemaal niemand tegen. Dat verande daarna, een Zwitser, twee Spanjaarden, een Canadese en twee Belgen werden mijn tegenliggers! Na even een gezellig praatje, een handdruk of Camino-knuffel en een mooie wens voor de toekomst ging iedereen weer zijn/haar weg. Verzorging onderweg heb ik gemist of die waren er niet! Rond half elf stond ik voor de herberg. Aangezien hier nog het nodige poetsers gedaan moest worden besloot ik door te lopen naar punt 0,00. Dat was nog een behoorlijk stuk en bergop, maar het loonde zich wel! Na aankomst bij de herberg kreeg ik snel mijn bed toegewezen en kan ik douchen. Daarna heb ik al mijn spullen in de wasmachine en droger gehad. Op z’n tijd toch even fijn als alles eens goed warm gewassen wordt! Om zes uur in een Italiaans restaurant een overheerlijke Calzone gegeten, super lekker! Morgenvroeg vertrek ik om 8.20 uur met de bus naar Santiago, reistijd ongeveer 2,5 tot 3 uur. Ik verheug mij erop om deze mooie stad nu eens rustig te bekijken! Saludos uit het nu zonnige Finisterre, Chris

1. Marion Jongen:
    Hoi Chris
    Die gemengde gevoelens kan ik me goed vorstellen. Zo'n lange voorbereiding, zo veel mooie momenten, ook afzien en dan is het voorbij. Maar je hebt het super gedaan. Je kunt trots zijn op jezelf en de herinnering blijft. Ga lekker nog een paar dagen genieten en afschakelen en dan heerlijk naar huis
  2. Ger R:
    26 juni 2018
    Chapeau! je hebt toch maar weer gedaan!
    Met veel bewondering hebben we de enthousiaste verhalen gelezen en de mooie foto's bewonderd. Een reis waar je waarschijnlijk vele ups en downs beleefd hebt. Belangrijk is echter niet wat wij ervan vinden, belangrijk is: heeft het jou gebracht wat je ervan verwacht had, is jouw doelstelling bereikt? De nabije/directe toekomst zal het je vertellen! Geniet nog van de mooie dagen en kijk terug op 21 dagen mooie tochten. Welkom terug in Nuth welkom terug bij ONS, jouw gezin, familie en vrienden.
  3. Jo Eggen:
    26 juni 2018
    Proficiat, knap gedaan, nu even anders genieten.
  4. John Jacobs:
    26 juni 2018
    Hoi Chris, YOU DID IT AGAIN!!!! Fantastisch, wat een doorzettingsvermogen. Mijn respect hiervoor en je mag terecht trots op jezelf zijn. Ik heb genoten van jouw reisverslag, jouw verhalen en die schitterende foto's die je tijdens jouw wandeltochten gemaakt hebt, Geniet nog even van een paar dagen Spanje en ik wens jou alvast een mooi en gezond welkom thuis in Nuth. Groetjes, John
  5. Miny,Kevin en Piet:
    26 juni 2018
    Hoi Chris. Wat super weer vandaag. Het is toch maar weer gelukt. En wat heb je ons mee laten genieten in worden en foto's. Wat heb jij een hele hoop gevoerd a verwerkt. Ga nu maar op je gemaakt genieten van de mooie stad. Tot later. Groeten Miny, Kevin en Piet
  6. Afra Huijten:
    26 juni 2018
    Ja Chris, jij hebt het hem gefikst !! Super. Ik schreef het al : jij mag trots zijn op jezelf ! Er zijn heel wat mooie herinneringen bijgekomen en die moet jij zeker gaan koesteren. Nu nog even "absjalten" , genieten van al het moois in Santiago en dan eindelijk terug naar Nederland. Hoop dat jij hier dan nog heel wat mooie zomerdagen mag beleven ! Groetjes Afra
  7. Hans Kouwenberg:
    Chris,
    Wat goed dat je de camino zo positief beeindigd hebt. We hopen dan ook dat deze reis je gebracht heeft wat je ervan verwacht.
    Geniet nog van de laatste dsgen op het Iberisch schiereiland.
    Tot gauw Mia en Hans
  8. Sophie en Baldu:
    26 juni 2018
    Hartstikke goed gedaan, de trip zit er nu weer op. Mogelijk kijk je met enige weemoed terug op een periode waarin eenzaamheid en ontmoeting samenkomen op dat pad. Genieten, daarover hebben we veel kunnen lezen, kwam toch telkens weer aan de orde. En na een dagelijkse fikse tocht mag een mens genieten toch? We gaan het wel horen, na bezinning en terugblik, want eenmaal thuis roept het dagelijks gebeuren en de vele verplichtingen een mens weer tot de hectische orde.
    Tot ziens Chris, en een goede reis terug
    Sophie en Baldu
  9. Jos:
    26 juni 2018
    Proficiat Chris, geniet nog ff en kom goed thuis.
  10. Anny en Swiet:
    26 juni 2018
    Hoi Chris top gedaan .Geniet nu nog en een goede thuis vlucht weer naar Nederland. Groetjes
  11. Léon Sluijsmans:
    Hoi Chris,
    Proficiat met de succesvolle afronding van je wandelavontuur. Wij hebben genoten van je dagboek en de foto's. Het was niet alleen voor jou een belevenis maar ook voor iedereen die je stappen gevolgd hebben. Ga nog even genieten van de Spaanse gastvrijheid en de mooie omgeving, Hartelijk dank voor het delen met ons van al je ervaringen. Wij wensen je een goede thuisreis. Hartelijke groet uit Kerkrade, Léon en Marianne
  12. Jan Houben:
    27 juni 2018
    Ha Chris, je hebt een mooie wandelreis gehad en top om je verhalen te lezen. Geniet je dagen in Spanje en ik verheug me al op om samen oppad te gaan om onze reiservaringen te delen,
    Groet,
    Jan
  13. Wiel van den Berg:
    27 juni 2018
    Beste Chris ook deze wens heb je volbracht ik ga ervan uit dat er nog meer op je lijst sstaa.

Grt. Wiiel
  14. Twan:
    27 juni 2018
    Mooie afsluiting van een wederom bijzondere voettocht. Proficiat van Lenny en mij met deze prestatie. We hebben met veel plezier je verhalen gelezen en de vele mooie foto's bekeken. Ik hoop nadat je terug bent weer eens samen met jou door het Limburgse landschap te wandelen en terug te kijken op jouw belevenissen in dat mooie noorden van Spanje.
  15. Marleen&Wiel:
    27 juni 2018
    Geniet van de komende dagen en wel thuis straks. Klasse Chris.
  16. Jos:
    27 juni 2018
    Hoi Chris...proficiat met je behaalde doel....de prijzen worden altijd aan het einde gegeven....de bekroning komt bij je thuiskomst...

goede reis.....met een groet van elma en jos....
  17. Mariëtte:
    27 juni 2018
    Gefeliciteerd Chris met weer een behaald doel! Je mag trots zijn op jezelf!!
    Nog even genieten en dan goede reis naar huis waar ze zeer zeker op je zitten te wachten.
    Groetjes
  18. Agnes en Hubert:
    27 juni 2018
    Proficiat, goed gedaan Chris!
    Groet,
    Agnes en Hubert
  19. Carla Bongers:
    27 juni 2018
    Goed van je Chris dat je deze zware tocht tot een goed einde hebt gebracht. Ik heb genoten van de mooie verhalen en foto,'s. Bedankt dat ik via de mails de reis mee mocht beleven. Ik hoop dat de reis je gebracht heeft wat je er van hebt verwacht maar door je enthousiaste verhalen twijfel ik daar niet aan. Ik wens je nog fijne dagen en een goede terugreis.
  20. Jan van Adrichem:
    27 juni 2018
    Chris, het is volbracht! Dat klinkt pathetisch en ttheatraal. Maar gezien de afwiseling van goede en slechte perioden in de weersomstandigheden, het terrein en je gemoed is het toch een overwinning. Geniet van het terugdenken tijdens de tergreis.
  21. Wim en Truus:
    27 juni 2018
    Het is volbracht. Super Chris. En nu nagenieten. We willen graag je verhalen horen.
    Groetjes 👏👌
  22. Rob Schaaf:
    27 juni 2018
    zware tocht, afzien, steile paden omhoog, en nog een ... en dan toch de verlossing als alles "geschafft" is, nagenieten, terugblikken.. Mooi, Chris, goed gedaan! Top, man!