- Dag 8: van Castro naar Fonsagrada

13 juni 2018 - A Fonsagrada, Spanje

Beste allemaal, vandaag trekken we over de grens van Asturias naar Galicië. Het wordt een pittige tocht van ongeveer 23km. Vanochtend met goed weer, dus korte broek en korte mouwen om 7.15 uur uit de herberg in Castro vertrokken. Ik had er echt zin in en dat is gebleken ook. Als noodrantsoen had ik een banaan, een stukje chocolade met noodjes en een stuk stokbrood met kaas mee. Het eerste halfuur was ploeteren door de modder en zorgen dat je niet onderuit gaat. Dat ging goed, op de schoenen na, die zien niet uit! De volgende anderhalf uur tot aan de grens ging het alleen maar berg op. Geen geplaveide paden, maar vanalles en nog wat, schravelen dus. De natuur was weer overweldigend en dat vergoed alles! Ook de vele uitzichten waren een belevenis. Onderweg was ook deze keer nergens iets te krijgen, maar dat weet je vooraf, dus hamsteren! In Galicië is het even wennen aan richtingaanwijzers, ten opzichte van Asturias wijzen deze de andere kant op. Na twee uur wandelen door een afwisselend landschap begin ik rond 11 uur aan de laatste 5-6 km naar Fonsagrada. Hier werd duidelijk dat de laatste kilometers niet altijd gewoon uitlopen is. Het tegendeel SER waar! Behoorlijk stijgen, geen ontwijken mogelijk en dan al met ruim 20 km in de benen. Dat doet pijn dat kan ik jullie verzekeren! Als pleister op de wonde vind ik weer een geweldige herberg ‘Cantabrica’ met goede voorzieningen waar je als pelgrim blij van wordt. Lakens, sloop en kraakwitte heerlijke handdoek ook de ssnitaire voorzieningen zijn van deze tijd, warm water tot de laatste minuut! Genieten dus! Na de gebruikelijke handwas lekker rust genomen. Nog even en dan gaat het lichtt weer uit. Verplicht bedtijd voor iedereen! Welterusten en tot morgen! Saludos uit Fonsagrada, Chris

1. Wim en Truus:
    Hopelijk ben je morgen weer goed uitgerust. Succes Chris
  2. Math en Angélique:
    13 juni 2018
    Hoi Chris... wat een ervaringen... maar heel mooie omgeving als ik zo je foto's zie... succes voor het vervolg en vooral genieten van je tocht. Groetjes Math en Angélique
  3. Marion Jongen:
    Hallo Chris
    Prachtige foto's maar zware tocht zo te lezen. Knap dat je het volhoudt en blijft genieten. Denk toch niet dat ik dit zou kunnen.
    Slaap lekker en blijf gezond en genieten.
    Groetjes Marion
  4. Anny en Swiet:
    13 juni 2018
    Hoi Chris wat een prachtige foto s en een mooie natuur. Rust goed uit en hopelijk morgen met nieuwe energie beginnen. Mooie dag morgen groetjes
  5. Hans Kouwenberg:
    Hoi Chris,

De route maakt wel haar naam waar “Primitivo”.
    Maar je ziet dat er wel licht is aan het einde van de tunnel, in dit gevla met de herberg.
    Veel succes morgen.
  6. Rob Schaaf:
    13 juni 2018
    Ik lees uit je verslagen, dat het een heftige tocht is. Fijn dat je na een toch wel zware dag telkens goed wordt opgevangen. Lijkt mij een geweldig gevoel, enerzijds vanwege de prestatie, anderzijds dat je goed verzorgd wordt.
    Veel succes!.
  7. Jos:
    13 juni 2018
    Chris, bijzonder indrukwekkend, je verhaal en de foto's. Hoat gauwe mood!!!
  8. Marlies en René:
    14 juni 2018
    Wat een geweldige ervaringen Chris.....we genieten met je mee door je verhalen....
  9. Jan Stevens:
    Ola Don Christo
    Niks teveel gezegd hē over deze mooie maar pittige Camino Primitivo
    Dit is echt genieten PUUR
    Gelukkig is het weer ook ietsje beter om te wandelen
    Een bekende spreuk van ons was, en is zeker ook voor jou van toepassing
    “Pelgrimeren is best leuk, als je maar niet hoefde te lopen” (haha)
    Mooi verslag weer elke dag, fijn mee genieten
    Buen Camino
  10. Joze:
    14 juni 2018
    Was een heftige dag Chris, op naar de volgende. Chapeau!
  11. Afra Huijten:
    14 juni 2018
    Chris, mooie impressie van dag 8, zowel in woord als beeld !
    Nog een mooie dag !
  12. Marleen&Wiel:
    14 juni 2018
    Klasse Chris. Het is elke dag weer een "topprestatie" leveren.
  13. Ernst:
    Grt. Wiel
  15. Paula Konings-Cuijpers:
    3 juli 2018
    Hoi Chris,

Net jouw reisverhaal gelezen. Dat is wat anders dan onze vakantie waar we net van terug zijn (Kreta). Veel (wandel-)plezier.