- Ik ga weer........!

2 februari 2020 - Limburg, Nederland

Beste allemaal,                                                                                              onderweg 2

Voor mij nog even en het is alweer twee jaar (juni 2018) geleden dat ik voor mijn tweede Camino (Primitivo) van Oviedo naar Santiago en via Muxia naar Finisterre onderweg ben geweest. Blijft een geweldige ervaring waar ik nog steeds bijna  elke dag van geniet!

Het moment om te starten met de voorbereidingen voor mijn derde Camino is aangebroken! Vertrekdatum: woensdag 3 juni 2020! Vliegtickets zijn geboekt! Verheugen doe ik mij er nu al weer op, het aftellen is begonnen!

Deze keer heb ik gekozen voor een gedeelte van de noorderlijke route, de Camino del Norte. Een prachtige route langs de noordkust van Spanje. Mijn Camino (het lopen) begint direct vanaf vliegveld Asturias (Oviedo). De eerste herberg vind ik in Muros de Nalon, na ongeveer 12 wandel-kilometers.

Als mijn voeten mij ook deze keer blijven dragen, loop ik na aankomst in Santiago, via Negreiro, Santa Marina, Olveiroa en het stadje Cee aan de Costa da Morte, door naar Finisterre. Voor pelgrims onderweg op een van de vele Camino’s nog steeds symbolisch het zogenaamde ‘einde van de wereld’!

Na eerst nog een paar dagen sfeerproeven en vooral (na)genieten in Santiago loop ik op maandag 29 juni, vanuit deze mooie stad, naar het vliegveld ‘Santiago’. Een rechtstreekse vlucht naar Amsterdam, het laatste stukje met de trein zorgen ervoor dat ik weer veilig thuiskom in Limburg. De circel is voor mij dan weer rond!

Ook deze keer (indien WiFi) probeer ik weer dagelijks mijn ervaringen, via mijn blog, aan jullie door te geven. Reacties daarop zijn natuurlijk altijd welkom!

Tot dan!

Saludos, Chris

4F85302C-22C4-4BEB-B579-0BF51B9862C9

1. Huub de Haan:
    Ha Chris,
    Je hebt er nu al plezier in ! Geweldig.
    Groet,
    Huub
  2. John:
    2 februari 2020
    Weer een geweldige gebeurtenis en ervaring in het verschiet Chris.
    Nu al veel succes gewenst.
  3. Yvonne:
    2 februari 2020
    Leuk Chris Dat je weer een mooie wandeltocht gaat maken maar eerst zien we je nog effe bij ons thuis, samen met Resie! Tot gauw.
  4. Rainer:
    Hoi Chris
    Ich freue mich für dich Gott schütze dich.
  5. Jan Stevens:
    Ola Peregrino Christo
    Wij gaan jou zeker volgen op jouw Camino del Norte
    Een hele mooie, maar wel een wat zwaardere Camino
    Veel klimmen en dalen maar wel steeds een geweldige uitzicht op de zee, prachtig !!
    Maar voor jou, als een ervaren pelgrim, goed te doen.
    Alvast veel plezier met je voorbereidingen, en voor straks (juni) een fijne pelgrimstocht met vele bijzondere ontmoetingen
    Buen Camino
    Jan en Riet “oet Baek”
  6. Theo:
    Hoi Chris,
    Wat geweldig voor je dat je de uitdaging weer aan gaat. Alvast veel succes! En natuurlijk ga ik je volgen.
  7. Math en Angélique:
    2 februari 2020
    Hoi Chris, mooi vooruitzicht. Alvast heel veel succes en geniet er vooral weer van. We gaan je volgen.😉
  8. Joze:
    2 februari 2020
    Weer zo’n mooie uitdaging Chris. Geniet er van. Ik zal je weer met veel plezier digitaal gaan volgen.
  9. Jan Houben:
    2 februari 2020
    Hi Chris, leuk om de voorbereiding te doen. Gaat beslist weer superleuk worden. Ik ga zeker ‘meewandelden ‘ met je en benieuwd weer naar alle ervaringen onderweg, buon Camiño
  10. Jo Eggen:
    2 februari 2020
    Nu nog effe de training vooraf doen! Lichamelijke 9nspanning gepaard gaande met geestelijke ontspanning. Als Multimediaclublid verwachten wij als leden van diezelfde club natuurlijk een mooi foto-verslag!
  11. Piet, miny en Kevin den Brok:
    2 februari 2020
    Hoi Chris wat geweldig. Wij wensen jou een hele goede reis. Maar vooral geniet van de voorbereidingen en straks van je uitgestippelde wandelroute.
    Wij zullen uitzien naar je digitale verslaglegging.
    Heel veel succes Chris .
    Piet, Miny en Kevin
  12. Hans Kouwenberg:
    2 februari 2020
    Hoi Chris, dat ook deze tocht je brengt wat je ervan verwacht.
    veel plezier.
    Groetjes Mia en Hans
  13. Ernst:
    3 februari 2020
    Succes Chris! Ik wens je een mooie tijd en uitdaging toe.
  14. Wim en Truus:
    3 februari 2020
    Heel veel succes alvast Chris. We reizen weer met je mee.
  15. John Jacobs:
    Hoi Chris,
    Precies over 4 maanden begint de reis en pelgrimstocht weer voor jou. Geweldig van jou dat jij dit avontuur en uitdaging weer aangaat. Uiteraard volg ik jouw reis met heel veel plezier. Ik verheug mij nu al op jouw mooie reisverhalen over jouw belevenissen en de schitterende foto's over de prachtige natuur en al het moois wat jij tijdens deze wandelroute onderweg tegenkomt. Ik wens jou alvast heel veel succes.
    Groetjes, John Jacobs
  16. Afra Huijten:
    3 februari 2020
    Chris, jij gaat straks weer aan een nieuw avontuur beginnen waar wij thuisblijvers weer met volle teugen kunnen genieten van jouw mooie, maar ook inspirerende verhalen.
    De komende maanden eerst maar weer een beetje " inlopen ". Tenslotte is de voorpret ook altijd erg leuk. Straks gaat iedereen weer genieten van jouw mooie reisverhalen waar ik mij nu al op verheug ! Tot dan...........
  17. Esther:
    3 februari 2020
    Hey Chris, wat een fantastisch vooruitzicht en wat goed dat wij je weer kunnen volgen!
  18. Andre Nieuwenhuis:
    3 februari 2020
    Veel plezier en succes weer Chris met deze mooie uitdaging. Hoor en zie graag verder. groet en graag tot ziens
  19. Paul Verheijden:
    3 februari 2020
    Chris, wij spreken elkaar binnenkort.
    Maar alvast veel voorpret.
    Grtjes Marjon en Paul
  20. Anny en Swiet:
    3 februari 2020
    Hey Chris geweldig dat je weer gaat en ik zal je zeker weer volgen. Groetjes van ons
  21. Ger R:
    3 februari 2020
    Het enthousiasme spat er vanaf, niet allen in het geschreven verhaal maar vooral ook in het woordelijke/persoonlijke verhaal tijdens de contactmomenten. Nu reeds veel succes verder met de voorbereiding en we zullen je zeker weer volgen en genieten van jouw verhaal en de mooie foto's.
  22. Ans:
    3 februari 2020
    hoi Chris wat een mooi vooruitzicht.
    ik ga je zeker weer volgen.succes met de voorbereidingen
    groetjes ans
  23. Peter en José:
    4 februari 2020
    Zal zeker weer een mooie ervaring worden. Alvast veel voorpret en voor straks succes.
    Volgen gaan we je zeker.
  24. Mariëtte:
    5 februari 2020
    Succes met de voorbereidingen Chris. Ik ga je zeker weer volgen, groetjes Mariëtt
  25. Jan van Adrichem:
    8 februari 2020
    Chris, benut de tijd tot je vertrek voor een gedegen training. Dan zal het je zeker weer lukken.
  26. Twan:
    9 februari 2020
    Weer een naar ik denk heel mooi wandeltraject straks in juni. Geniet van de voorbereiding en straks op je volgende pelgrimstocht. Ik denk dat we elkaar vooraf nog wel een keer zullen spreken. En vanzelfsprekend ga ik je nu ook weer met veel plezier volgen. Hartelijke groet, ook van Lenny.
  27. Jo en Sylvia Lonij:
    10 februari 2020
    Wij gaan jou volgen en wensen je een veilige maar vooral prachtige Camino.
  28. Agnes en Hubert:
    12 februari 2020
    Dag Chris
    Weer een mooie uitdaging, veel succes . We gaan je zeker volgen tijdens je tocht.🏅🏃🏻
  29. Jos:
    21 februari 2020
    Geniet van het voortraject, Kris...groet....