- Mijn kilometers op de Camino del Norte

12 februari 2020 - Limburg, Nederland

Inkedroutekaartje_del norte_LI

Hierboven zien jullie een overzichtskaartje (klik erop om te vergroten) van de hele Camino del Norte, van Irun tot Santiago de Compostella. Een traject van ongeveer 850 km! Hiervoor heb je een kleine 6 weken nodig, tijd die ik helaas niet kan inplannen. Omdat ik dit jaar graag toch weer in Santiago wil aankomen heb ik gekozen voor een gedeelte (ongeveer 325 km) van deze Camino en loop daarna door naar Finisterre (ongeveer 95 km). In totaliteit ben ik 27 dagen onderweg. Mijn vertrekpunt, starten met lopen, is direct vanaf vliegveld Asturias. Dit ligt ergens tussen Aviles (zie rode punt) en Soto de Luina. Lopend naar mijn eerste herberg in Muros de Nalon is dan ongeveer 10 -12km.

Mijn geplande dag-etappes:

- woensdag 3 juni: Limburg - Dusseldorf - Madrid - Asturias en te voet naar Muros de Nalon (12km);

- donderdag 4 juni: Muros de Nalon - via Cudillero - Novellana (23km);

- dinsdag 23 juni: Santa Marina dos Moronas - Olveiroa (15km);

- woensdag 24 juni: Olveiroa - Cee (20km);

- donderdag 25 juni: Cee - Finisterre (16 km);

- vrijdag 26 juni: Finisterre - Santiago de Compostella (per bus);

- zaterdag 27 juni: Santiago de Compostella (na-genieten!!)

- zondag 28 juni: Santiago de Compostella (na-genieten!!)

- maandag 29 juni: - Santiago de Compostella - Vliegveld Santiago (14km);

- Santiago - Amsterdam; - Amsterdam - Limburg (trein)

1. Jo Eggen:
    12 februari 2020
    Veel zee en dus ook mogelijk sterke wind, succes. Train ze.
  2. Twan:
    12 februari 2020
    Lopen dus langs de Costa Verde aan de (van het weerbericht) bekende Golf van Biskaje. Ben benieuwd naar je verslagen over dit wat minder bekende maar (naar wat ik erover lees) toch ook wel weer bijzondere deel van Spanje. Geniet verder van je voorbereiding.
  3. Jan Stevens:
    Prachtig Chris
    Veel bekende plaatsen zie ik in je wandelschema
    Zien ons gauw
    Jan
  4. Rainer:
    12 februari 2020
    Hört sich richtig gut an.
  5. Jan Houben:
    12 februari 2020
    Hi Chris, mooie expeditie! Programma ziet er goed uit, snap alleen niet dat je vanaf Schiphol niet naar huis loopt...))))
  6. Paul Verheijden:
    12 februari 2020
    Dit ga jij ook weer redden, Chris.
    Succes.
  7. Anny en Swiet:
    Prachtig Chris Ga weer mee genieten van jouw doorzettingsvermogen. Gr
  8. Wim en Truus:
    12 februari 2020
    We wensen je heel veel succes en voldoening Chris.👍
  9. Clement:
    12 februari 2020
    Een gedegen voorbereiding op een reis vol introspectie die beslist verrijkt! Succes alvast buurman!
  10. Piet, miny en Kevin den Brok:
    Hoi Chris
    Zo als wij jou kennen is je geplande reis al helemaal uitgewerkt en zit die al helemaal in je hoofd. Weet dat je nu al geniet en straks...... gaat dit meestal zoal jij je dit had voorgesteld. Chris je laat niets aan het toeval over.
    Wij volgen jou nu al met al je voorbereidingen en zullen dit blijven doen als je definitief start. Chris het is geweldig dat je deze uitdaging weer aangaat maar denk ook goed aan je zelf.
  11. Hans Kouwenberg:
    Chris,
    we wensen je veel succes op de misschien wel stormachtige route.
    Mia en Hans
  12. Nel & John:
    13 februari 2020
    Prachtige route, Chris en behoorlijk ambitieus. Dit is iets voor de grote jongens en meisjes. Je houdt er, naast de kick van lopen door de ruige natuur, ook en paar prachtige kuiten aan over. Wil je in je reisverslagen ook iedere keer daar een foto van maken voor al je fans? Heel veel succes en vooral veel vreugde om te zijn waar je zo graag wil zijn! Nel en John
  13. Afra Huijten:
    13 februari 2020
    Chris, dit wordt weer een prachtige route en dan mag jij tijdens het wandelen ook nog de heerlijke zeelucht inademen. Wat de wind betreft heb jij de
    laatste dagen hier in het Limburgse even kunnen oefenen !
  14. Ralph:
    13 februari 2020
    Ziet er weer behoorlijk uitdagend uit Chris. Lijkt me wel een prachtige ervaring weer! Ik kijk uit naar je verslaggevingen.
  15. Emiel de Vos:
    13 februari 2020
    Ziet er weer indrukwekkend uit. Het gaat je dit keer weer lukken. Maar vooral ook weer gaan genieten Chris.
  16. Carla Bongers:
    15 februari 2020
    Lijkt me een heel mooie route Chris. Het eerste gedeelte langs een prachtige kust en daarna door het binnenland. 420 kilometer👍 Succes en geniet ervan.
  17. John:
    15 februari 2020
    Heel veel succes Chris. Wordt een zware maar mooie tocht.
    Genieten dus.
  18. Marian:
    25 februari 2020
    Leuk Chris dat je weer op weg gaat.
    Veel succes met de voorbereidingen.
  19. Henk ursem:
    27 februari 2020
    Hallo Chris, ik zou het leuk vinden om je te volgen, wij gaan ook de Norte lopen van af 8 september 2020, alleen zie ik nergens het aanmeld icoontje op je site.