- Dag 9: van Fonsagrada naar Cadavo Baleira

14 juni 2018 - O Cádavo (Baleira), Spanje

Beste allemaal, vandaag een tocht van 24.5 km! Omdat ik er voor gekozen heb om alleen te gaan ben ik vanochtend om 6.45 uur vertrokken. De voorspelling was goed weer, dus niet te warm kleden. Frisjes was het natuurlijk wel tot ongeveer 8 uur. Wat is het toch geweldig als je zo vroeg met maar een paar mensen onderweg bent! Het enige geluid is dat van een paar volgens, een schitterend.concrt om bewust van te genieten. Het lopen ging erg goed! De natuur was weer overweldigend (zie foto’s) en dit is steeds moeilijker om goed te beschrijven. Ik wist dat ik na 12.5 km een eerste plek zou vinden voor mijn ontbijt. Dat klopte en om 9.45 uur kon ik mijn rugzak afdoen, een lekkere kop koffie en een toatbrood (40 cm) ham kaas en een dikke tomaat bestellen! Voor €5,30 kon ik hieraan beginnen. Lekker, dat gaat er wel in! Na een break van een halfuurtje vertrok ik weer voor de volgende 12 km. Deze gingen niet zo gemakkelijk als het eerste gedeelte. Er zaten namelijk een paar pittige klimmetjes van ieder 2km in! Dan wordt het aantal km per uur wel erg laag. Stel je maar voor dat het stijgingspercentage zo hoog is dat je 2 km lang op je tenen lopend, gelukkig met behulp van 2 stokken, tegen een berg op loopt te hijgen. Er lijkt geen einde aan te komen. Na deze eerste stijging de voor mij inmiddels bekende Cola-stop gemaakt om zo het suikergehalte weer snel op peil te krijgen. Dit werkt echt! Daarna via wat lastte modderpaden verder naar de volgende 2km stijging. Uiteindelijk ook hier goed bovengekomen. Vandaag veel nieuwe pelgrims ontmoet die toch ook al vanaf 6 juni vanuit Oviedo onderweg zijn. Een Canadees echtpaar (70), een echtpaar uit Oekraïne, nog meer Duitsers en een viertal Spanjaarden! Gezelligheid genoeg onderweg! De laatste 5 km samen afgemaakt met Stephan (55) uit Krefeld! Interessante gesprekken gevoerd. We waren dan ook vrij snel (14.30 uur)  de herberg in Cadavo. Vanavond met nog 3 pelgrims uit de groep in een restaurant een 3-gangen pelgrimsmenu (€10) gegeten incl. water en wijn! Wij hebben het natuurlijk bij een glaasje gelaten! Geen zin in slappe benen morgen!!! Morgen vertrekken we met z’n.vieren erg vroeg te weten om 6 uur, wake-up om 5.30 uur! We gaan naar Lugo en hebben 30 km te gaan! Omdat de hele route na Castroverde niets meer te krijgen is hebben we vanmiddag inkopen gedaan. We picknicken een keer voor ontbijt en een tweede keer voor lunch. Ieder van ons neemt een deel als extra bagage mee, brood, kaas, vlees, 12hardgekookte eieren en voldoende water! Gaat lukken we verheugen ons erop! Welterusten en tot morgen!

1. Hans Kouwenberg:
    14 juni 2018
    Wat goed dat jullie het proviand voor morgen verdelen.
    Succes morgen met je volgende etappe.
  2. Twan:
    14 juni 2018
    Mooi dat het na de zware start nu, ondanks dat het landschap het uiterste van je vergt, toch lekkerder begint te 'lopen'. Je raakt steeds meer in de Camino-cadans. Ik ben toch ook wel benieuwd naar wat je onderweg zoal ziet aan bijzondere zaken (kies er een uit en schrijf kort daarover) en wat je aan bijzonders oppikt van je medewandelaars. En tenslotte: wat maak jij mooie foto's zeg.
  3. Jo Eggen:
    Heftig morgen, succes.
  4. Jo Eggen:
    15 juni 2018
    Mooie foto’s! Verwachtte ook niet anders.
  5. Afra Huijten:
    15 juni 2018
    Chris,ik weet dat die stijgingen heel zwaar kunnen zijn, maar jij hebt het hem toch maar weer gefikst ! Dikke duim ! Ook weer prachtige foto's gemaakt.
    Loop ze....................!
  6. Ans:
    hoi Chris

Wow wat een prachtige foto s heb je gemaakt
    zo te lezen is het een mooie maar zware tocht

gr ans
  7. Léon Sluijsmans:
    Hallo Chris,
    Wij blijven je reisnotities met veel belangstelling en stijgende bewondering volgen. Hopelijk kom je de Spaanse "Man met de hamer" voorlopig niet tegen en blijf je ons verrassen met prachtige beelden en verhalen. Wij zouden wel een stukje met je op willen trekken, maar vooralsnog moeten wij het doen met (de ook heel mooie) wandelroutes in Zuid-Limburg. Hou vol ! Het Gouden Schelp Insigne ligt op je te wachten. Groetjes, Léon en Marianne
  8. Anny en Swiet:
    15 juni 2018
    Hallo Chris ik zit al op jouw berichten te wachten,wat een mooi foto s. We wensen je veel succes voor morgen groetjes Anny