- Dag 19: Naar huis........Porto - Eindhoven

22 mei 2016 - Nuth, Nederland

Hoi allemaal,  Een dubbel gevoel overheerste bij mij! Op de eerste plaats verheugde ik mij om terug naar huis te gaan, naar Rezi, kinderen en kleinkinderen! Het omslagpunt van 'mijn Camino' en mijn gevoel daarbij, werd echter lastiger als gedacht. Nu, twee dagen later heb ik nog steeds het gevoel met een been op de Camino te zijn. Gaat allemaal goedkomen! Om 5 uur 's ochtends net voordat de telefoonwekker probeert geluid te produceren weet ik dit gelukkig te onderdrukken. Voorzichtig naar de badkamer en vooral zo min mogelijk geluid produceren zodat mijn kamergenoten (3) nog in de gelegenheid blijven een paar uurtjes door te slapen. Volgens mij is dit aardig gelukt, niemand heeft gereageerd! Even na half zes ben gepakt en gezakt richting Metrostation gelopen, kaartje opgewaardeerd en naar het juiste perron gegaan. Stipt op tijd (6.17 uur) arriveerde de metro die mij naar het vliegveld bracht. Deze keer een rechtstreekse verbinding! Zonder oponthoud werd ik rond 7 uur daar afgeleverd. Ryanair opende stipt om 7.15 uur zodat ik mijn rugzak snel kon afgeven en eindelijk voor een paar uurtjes van deze ballast verlost ben. Om 9.15 uur werd richting Eindhoven gevlogen. 20 minuten vroeger (wind mee) landen wij veilig in Eindhoven. Zo snel mogelijk de flightbag van de band halen, rugzak eruit, om en als de hazewind met een super blij gevoel richting uitgang!. Rezi en Janine stonden mij op te wachten. Fijn om hun weer te kunnen omarmen en te knuffelen! Een uurtje later waren we weer thuis in Nuth! Voor mij terug in de wereld waaruit ik 20 dagen geleden vertrok! Het wordt nog even wennen!

1. René Deckers:
    24 mei 2016
    Lijkt mij gewoon een fantastische ervaring voor jou geweest. Chapeau dat je het zo goed volbracht hebt en ook fijn dat je weer herenigd bent met je gezin. Dat wordt nu: veel verhalen vertellen en nagenieten. Neem je de tijd ervoor !
  2. Marion Jongen:
    Hoi Chris
    Met dat wennen komt het helemaal goed. Geniet van je gezin en van je ervaringen. Tot volgende week
    Groetjes
    Marion
  3. John Jacobs:
    24 mei 2016
    Hoi Chris, welkom thuis na een fantastisch avontuur. Wat gaat de tijd toch snel om. 20 Dagen geleden begon jouw reistocht en nu ben je al weer thuis in Nuth. Mooi dat wij jouw belevenissen en avonturen mochten meebeleven a.d.h.v. jouw reisblog. Neem samen met Rezi een lekker wijntje en geniet nog even na. Complimenten en een grote puim voor jouw prestatie!! Net op tijd terug voor het reisje naar Den Bosch. Groetjes en tot morgen. John
  4. Yvonne:
    24 mei 2016
    Hoi Chris, ik hoop en wens dat je gevoeld, ervaren en gevonden hebt wat je zocht.....jezelf, de innerlijke Chris, de Chris zelf.
    Het is mooi te zien dat je goed en veilig weer thuis bent.

Ik heb een tijdje niets van mij laten horen omdat ger in net ziekenhuis is opgenomen. Hij is nu twee weken daar en zal nog een lange tijd daar meoten blijven. Ik wens jouw en Resie een fijne tijd samen nu je weer thuis bent. Geniet van elkaars samenzijn.
  5. Jan Houben:
    24 mei 2016
    Hey Chris, wat fijn om je gevoel zoals je het beleefd hebt te lezen. Het camino gevoel zal blijven, altijd en overal. Mooi dat je weer veilig in Thuis bent.
    Vooral het samen zijn met de mensen die je lief hebt. Geniet daarvan.
    Groet,
    Jan
  6. Jos:
    24 mei 2016
    Ha die Chris, de laatste keer dat ik via de mail reageer.

Fijn dat ik heel even je hart heb horen spreken...
    groet
    Jos
  7. Miny,Kevin en Piet:
    24 mei 2016
    Hallo Chris, wat een ervaring voor jou en dan nu nagenieten van dit prachtige initiatief. Ook weer fijn dat je weer thuis bij Rezie, de kinderen en kleinkinderen bent. Nogmaals respect voor je prestatie !!! Groeten Miny, Kevin en Piet
  8. Marleen Mohnen:
    25 mei 2016
    Hoi Chris, een mooie ervaring rijker. Fijn dat je weer veilig thuis bent. Geniet samen met Rezi. Je bent een fijn mens.

Groetjes Marleen
  9. Jos Hanssen:
    25 mei 2016
    Welkom thuis Chris en petje af voor jouw prestatie. Geniet nog maar flink na!
  10. Nicole Brands:
    RESPECT!!!
  11. Jan Stevens:
    Prachtig, prachtig en geweldig Chris
    Geniet van alle mooie en blijvende herinneringen aan je Camino
    Als het Camino virus je te pakken heeft !, .. ..??? er zijn nog meerdere mooie en schitterende Camino's naar Santiago de Compostela
    Altijd bereid je nadere info te verstrekken
    Maar voorlopig kan je teren op deze ervaringen samen met je naaste dierbaren
    Groetjes
    Jan en Mariëlle
  12. Nel & John:
    25 mei 2016
    Nogmaals gefeliciteerd Chris, je hebt een geweldige prestatie geleverd.
    Bedankt voor het laten meegenieten, voor ons een onverwacht cadeautje.
    Geniet van het thuis zijn en de verhalen die je nu vertellen kunt.
    Tot ziens.
  13. Erwin Blezer:
    Welkom thuis Chris!
    Respect voor je prestatie!!
    En bedankt voor de interessante verhalen en leuke foto's.
    Groeten, Erwin.
  14. Emiel de Vos:
    26 mei 2016
    Welkom Thuis! Wat een mooie ervaringen heb jij mee mogen maken en fijn dat wij daar voor een deel (en op afstand) van hebben mogen meegenieten. Volgende project lijkt me het schrijven van een mooi boek over jouw Camino.
    Nu weer terugkomen bij de realiteit van alle dag samen met je vrouw en gezin en stiekem even terugkijken naar de jouw prachtige tocht naar SdC.