- Dag 16: Porto

19 mei 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Hoi allemaal, om 7 uur opgestaan met de intentie om om 8 uur te vertrekken richting het busstation in Santiago. Een wandeling van ongeveer 20 minuten. Niets mis mee op de vroege morgen zou je zo denken. Klopt! Helaas hadden we de pech dat de regenkleding, eindelijk droog, toch aan moest. Onderweg nog gestopt voor een ontbijtje, daarna door naar het busstation. De internationale bus brengt ons in 3,5 uur naar Porto. In Portugal wordt de klok weer een uur teruggezet. Dat is mooi meegenomen! Het weer is prima, lekker zonnig! Na een kleine lunch gaan we snel richting hostel/hotel. Inchecken, een heerlijke douche, rugzak herinrichten, bed opmaken en dan lekker rusten! Om 18uur gaan we Porto verkennen. Wat een mooie en gezellige stad! Voor ons pelegrinos is de omschakeling van de rustige Camino naar de hectiek van een stad nog even ween wennen, Welkom in deze àndere wereld!! Ik stuur nog wat sfeer foto's. Geniet er lekker van! Groetjes Chris, een gewone levensgenieter nog een paar dagen in PORTO.

1. Wim slangen:
    20 mei 2016
    Ja Porto is dan weer een stad met veel verleidingen...
    Lekker tapas etc eten? Onze tip: Jimao >http://www.jimao.pt/
    en als je nog puf in de benen hebt... Torre de Clerigos beklimmen.
    Veel plezier!
  2. Dirk Mehmke:
    20 mei 2016
    very nice reislogger and wonderful fotos.
  3. Hans Kouwenberg:
    20 mei 2016
    Val maar niet te snel voor de verlokkingen.
  4. Jan van Adrichem:
    20 mei 2016
    Chris, Dat was wel een lange aanloop naar een dagje door de stad flaneren. Laat de afgelopen dagen zich vrij door je herinneringen bewegen. Geniet ervan.
  5. Jos:
    20 mei 2016
    Ha die Chris, Wat een omschakeling. Laat de pelgrimstocht toch nog maar even indalen. Je hebt er moeite genoeg voor gedaan.
    Je hebt ut gedaan!!
  6. René Deckers:
    20 mei 2016
    Heej Chris, ja, nu even relaxen en genieten. Dat heb je verdiend !!
  7. Marion Jongen:
    Hoi Chris
    Geniet ervan. Lekker relaxen.
    Groetjes Marion
  8. Ans:
    lekker even relaxen
    groetjes ans
  9. Anny:
    20 mei 2016
    Hoi Chris je mag nu lekker genieten van die mooie stad en we wensen je een goede thuisreis naar Resi en de kids. Groetjes van ons
  10. Esther:
    20 mei 2016
    Hoi Christiano, geniet nog even in Porto en voor zondag alvast een goede thuisreis! Tot op de Pommer!
  11. John Jacobs:
    21 mei 2016
    Hoi Chris, wat een reistocht heb jij meegemaakt. Al die kilometers die jij lopend hebt afgelegd, fantastisch wat een prestatie!!! Geniet nu nog maar van een aantal dagen in Porto. Groetjes, John