- Dag 17: van Negreira naar Santa Marina

22 juni 2018 - Santa Marina, Spanje

Beste allemaal, dag twee zit er wat betreft wandelen ook op. Wat gaat het toch allemaal z’n gangetje! Vanochtend om 6.15 uur vertolken voor uiteindelijk 22 km! Het werd inderdaad al om een uur of negen (te) warm om te lopen. Maar een pelgrim gaat altijd voorwaarts (Ultreia!) maakt niet uit wat het weer doet! Dan ook maar meteen om 9 uur de eerste pauze gemaakt, een grote kop koffie en een toasti ham kaas (€4,20)! Met een goed gevoel daarna verder. Om half elf gestopt voor twee ijskoude cola, onmisbaar voor ons allemaal! Na nog redelijk te hebben doorgestapt kon ik om 12.15 uur bij de herberg mijn rugzak afdoen. Een verademing! Na de voor jullie inmiddels bekende dagelijkse rituelen heb ik vanmiddag nog eens een pelgrimsmenu gekozen, altijd 3-gangen in ludiek drank en koffie na, voor de prijs van €10,-. Als voorgerecht kreeg ik een flinke salade met tomaat en het hoofdgerecht waren twee schnitzels met friet! Als toetje was er joghurt! Dit geen deze keer eens bijna helemaal op! Het is noet normaal wat je hier voorgezet krijgt en voor zeer aantrekkelijke prijzen! De natuur blijft ook hier zijn charme behouden. Genieten dus! Morgen zet ik mijn eerste etappe richting Muxia, halverwege stop ik bij de enige herberg in Dumbria. Saludos uit het zonnige en warme Santa Marina! Chris

1. Hans Kouwenberg:
    22 juni 2018
    Chris, wat ben je weer goed op weg. En zo opgewekt.
    Hou die stemming vast.
  2. Wim en Truus:
    22 juni 2018
    Fi)n om te horen dat het goed gaat.
    Groetjes
  3. Jan Stevens:
    Hoi Chris
    Mooie foto’s Zie me op de foto van het terras van Casa Pepa zo zitten
    Hier hadden wij ook een heerlijke relax middag
    Ben benieuwd hoe morgen de nieuwe herberg is in Dumbria, maar dat zullen we dan morgen wel lezen en op de foto zien
    Fijne avond nog, het gaat nu hard op het einde aan van alweer voor jou een onvergetelijke Camino
    Op naar de Atlantische oceaan in Muxia en dan naar Finistera waar je in alle rust je eigen verdiende momenten kunt pakken
  4. John Jacobs:
    22 juni 2018
    Ja Chris, zo'n ijskoude Cola is best wel lekker op zo'n hete dag. Ook het bord frietjes en de twee schnitzels zullen jou best gesmaakt hebben. Klasse, ook na zoveel wandelkilometers klink jij nog steeds enthousiast en opgewekt. Succes met het vervolg van je pelgrimsreis.
  5. Afra Huijten:
    22 juni 2018
    Weer een stukje dichter bij het einddoel. Knap dat jij iedere keer opnieuw zo vroeg kunt opstaan en dan ook meteen op weg kunt gaan. Maar ja, je moet ook wel, anders zou jij wel eens gestraft kunnen worden door de koperen ploert, die overdag steeds op de loer ligt ! Voor morgen weer een mooie dag in de natuur.
  6. Anny en Swiet:
    22 juni 2018
    Hoi Chris nog 4 wandel of loop dagen.Het gaat nu snel,ben benieuwd hoe jouw voeten eruit zien..En volgt er weer een nieuwe Camino?? Succes weer voor morgen groetjes
  7. Wiel van den Berg:
    23 juni 2018
    Volgens jou berichten geniet je vol op dat is echt genieten
  8. Jo Eggen:
    23 juni 2018
    Gaat prima Chris. Ik vind het een knappe prestatie. Nog effe en dan ben je in Finestere om vervolgens nog even bij te komen van al die inspanningen.
  9. Jan van Adrichem:
    Chris,
    Als ik je relaas van deze dag lees, begint het op een ontspaanen vakantie te lijken. Ga zo door!
  10. Piet, miny en Kevin den Brok:
    Hoi Chris
    Het blijven geweldige verhalen die je schrijft. Het is gewoon geweldig om die te lezen. Elke dag kijken wij of de mail binnen is met je nieuw verhaal.
    Chris ben zo trots op mijn broer!!!!!! Je doet het geweldig!!! Wij hebben heel veel respect voor jou dat je dit zo maar allemaal doet. Je bent en blijft een doorzetter.
    Geniet van alles, maar zo als ik lees doe je dat volop en recht uit je hart.
    Kijk goed uit en tot gauw.
    Groetjes van Piet , Kevin en Miny .