- Dag 20: van Muxia naar Lires

25 juni 2018 - Santo Estevo de Lires, Spanje

Beste allemaal, vandaag de enerlaatste wandeldag is zo goed als in mist omgegaan. Na  gewekt te zijn geworden door het geluid van enkele meeuwen zat het bij vertrek uit Muxia vanochtend om 7 uur potdicht. Allert blijven dus en de bewegwijzering niet missen! Vandaag dus geen vroege start, de te overbruggen afstand is 15 - 16 km, goed te doen! Ook is de temperatuur hier langs de kust op dit moment normaal (rond 19’).Het eerste halfuur bestond alleen maar uit klimmen en nog eens klimmen, de ene na de andere! Niet echt fijn als je eigenlijk nog je ritme moet vinden. Tijdens de klimpartijen passeerde ik de 29 jarige Japanse, Melidu (wil zeggen: groen). We hebben ons samen, op de japanse manier onder het motto: niet zeuren maar gewoon doorlopen, de berg over geholpen. Daarna hanteerde ieder zijn/haar eigen tempo! Onderweg was het behoorlijk mistig, hierdoor dus deze keer helaas geen mooie vergezichten! Wel heb ik toch enkele bijzondere foto’s gemaakt! De mist maakte alles zo vochtig dat ik, om te vermijden dat mijn rugzak door en door nat werd, al snel mijn regenhoes gebruikte! Een goede keuze op een juist moment want in de bossen leek het wel of het regende! Vlak voor Lires liep ik de  Canadees Mathew tegen het lijf. Hij liep in tegengestelde richting van Finisterre naar Muxia. Leuk als je elkaar dan onverwachts weer tegenkomt. Na wat uitwisseling van info en de Camino- knuffel ging ieder zijn weg. Om 10.30 uur stond ik voor de herberg in Lires, nog een halfuurtje en dan werd mij een bed aangewezen. Inchecken en afrekenen (€12) kon wel al. Dan maar even een lekkere kop koffie en toast ham+kaas nemen. Lekker, ontbijt dus ingehaald! Na een heerlijk warme douche en wat ditjes en datjes ben ik op pad gegaan naar het mooie strand van Lires, jammer van de hangende mist, maar toch lekker even anders! Na ongeveer 20 minuten was ik er! Een uurtje genoten van deze totaal andere omgeving en een lekker Estralle biertje op het aangrenzende terras deden wonderen. Het ‘happy feeling-gevoel’ was er helemaal!! Onvergetelijk moment voor mij! Geweldig, een gevoel tot in mijn tenen! Daarna terugbnaar de herberg waar ook een goed restaurant (advies van Jan S.) is. Om 15.30 uur schoof ik aan voor een overheerlijke maaltijd, salada mixta en een pannetje met frieten, gemarineerd varkensvlees overbakken met kaas en er bovenop nog een drietal gebakken eieren! Super lekker, machtig en zoals altijd veel te veel! Tot morgenmiddag kan ik zonder!!! Het wordt weer tijd om langszaam op/in bed te komen. Morgen wil ik  oor de laatste  15 km ook rond 7 uur vertrekken en ook een gedeelte de kustroute lopen. In Finisterre zijn het dan nog 2x 3.5 km heen en terug naar het ‘einde van de wereld’! Ik verheug mij erop! Genieten dus!Tot morgen! Saludos uit het minder mistige Lires! Welterusten, Chris

1. Marion Jongen:
    Hoi Chris
    Hopelijk morgen een stralend zonnetje bij je láátste wandelkilometers. Goede nachtrust en mooie dag morgen. Op de foto zie je er in elk geval al stralend uit. Houd dat gevoel vast
  2. Jo Eggen:
    25 juni 2018
    Morgen beter weer en genietenvan dit laatste stuk. Succes.
  3. Hans Kouwenberg:
    Chris,

Geniet morgen van je laatste etappe.
    En dan nog even naar Porto.
  4. Afra Huijten:
    25 juni 2018
    Het einde komt nu wel heel dicht bij. Spannend ! Morgen nog wat kilometertjes en dan nog even genieten van al het moois. Ik wens jou in ieder geval een lekker zonnetje en misschien nog wel enkele leuke en of interessante ontmoetingen.
    Heel veel wandelplezier.
  5. John Jacobs:
    25 juni 2018
    Hoi Chris, nog even en het zit er op. Heel veel succes morgen en geniet nog maar eens extra van die laatste wandeldag. Hopelijk een hele mooie dag, een lekker zonnetje en niet al te warm.
  6. Jos:
    25 juni 2018
    Ik gun je Chris, dat de laatste loodjes voor jou, niet het zwaarst wegen...
  7. Ans:
    25 juni 2018
    Morgen lekker genieten van je laatste etappe véél wandel plezier.
  8. Anny en Swiet:
    Hoi Chris geniet morgen van je laatste etappe .veel plezier in Porto
    Groetjes van ons
  9. Jan Houben:
    26 juni 2018
    Hey Chris, vandaag je laatste wandeldag in deze expeditie😉. Je hebt ongetwijfeld veel wandelplezier genoten en wens je deze wandeldag veel Suc6. Het was geweldig om je te volgen en ben jaloers op je belevenissen. Geniet er van,
    Groet,
    Jan
  10. Marleen&Wiel:
    26 juni 2018
    Succes Chris. Deze topprestatie zit er bijn op.