- Dag 7: van Berducedo naar Castro

12 juni 2018 - Castro, Spanje

Hoi allemaal, Gisteravond gezellig met een tiental pelgrims gegeten. Super gezellig en lekker voor rond de €10, een 3-gangen  menu inclusief drank (wijn en aqua) Vanacht goed geslapen! Vanmorgen om 6.30 uur opgestaan en na een grote kop warme koffie om half acht vertrokken met mijn Camino-vrienden uit Australië, Amerika, Denemarken en Mexico. Het was behoorlijk mistig en nat, dus regenkleding een must! Na anderhalf uur (ongeveer 7km) een plek gevonden om te ontbijten, een stevige kop koffie en een overheerlijk broodje ham kaas, vers en niet te zuinig belegd, voor de meer dan vriendelijke prijs van €2,65. Niet te geloven! Meteen daarna een forse stijging van 800 naar 1000 meter. Enige tijd daarna beginnen we aan de afdaling van 8 km richting het stuwmeer van Grandes de Salime. Geen kleinigheid moet ik bekennen, enkele uren volledige concentratie! Gelukkig hebben de meeste een of twee wandelstokken erbij. Wat een geweldige natuur waarin wij de hele dag verblijven! Om 12.30 uur arriveren wij bij een restaurant aan het stuwmeer waar we op het terras heerlijk kunnen lunchen. Met behulp van een tweetal cola’s brengen we ook ons suikergehalte weer op peil. Rond half twee vertrekken we weer. Ik heb dan nog 11 km te gaan waarvan 8 km meer dan alleen maar bergop. Afzien dus, dat kan ik jullie vertellen! Om 16.00 uur kom ik na 25,5 km eindelijk aan bij de herberg in Castro. Dan heb je het wel even gehad. Ik dag dat de herberg nooit meer in beeld zou komen! Geweldig hoe je dan ontvangen en opgevangen wordt. Dat is echt thuiskomen, een heerlijk gevoel! Na het op peil brengen van je vochtgehalte snel onder de hopelijk warme douche, daar knap je van op. Dan de was verzorgen, je bed opmaken en snel rusten. In deze herberg is een behoorlijke keuze om warm te eten. Voor mij deze keer een groot bord pasta met spinazie met heerlijke gehaktsaus, kaas erover heen en een wijntje van een plaatselijke wijnboer Dat was smullen! Daarna nog een hele tijd gesproken met twee studenten uit de Tjechische Republiek, Jan en Monika. Gezellig! Helaas is het vanuit deze herberg niet mogelijk om de foto’s van vandaag te publiceren, jammer maar die volgen dus nog. Zometeen de rugzak alvast voorinpakken zodat ik morgen snel onderweg ben naar Fonsagrada (22,5 km) Vertrektijd: uiterlijk 7.30 uur. Morgen loop ik alleen! Rust en tijd voor mijzelf ingepland! Hopelijk geen snurkers vanacht! Vannacht met 4 peregrino’s op een kamer!  Welterusten! Om 22.00 uur gaat hier weer het lichtuit! Hopelijk tot morgen! Iedereen die gereageerd heeft bedankt! Doet goed! Saludos uit Castro, Chris

1. Marion Jongen:
    Hoi Chris
    Weer heftig dagje zo te lezen. Maar je hebt het volbracht. En ook nog genoten. Super.
    Slaap lekker en morgen weer fris op pad. Wens je morgen weer een mooie dag
  2. Rainer:
    Danke Chris. Das hört sich so gut an, was du beschreibst. Gott schütze dich
  3. Paul Verheijden:
    He Chris,
    Jongen, doe je best jij kan het.
    Succes
  4. Peter en José:
    Hoi Chris,
    wat was het vandaag weer afzien voor je, maar er zijn ook vele mooie en dierbare momenten zo te lezen!

Voor morgen heel veel kracht en succes gewenst van ons!
  5. Ralph:
    12 juni 2018
    Chris, Knetemann zei ooit: afzien=‘verstand op nul, blik op oneindig en maar doorharken’ Succes!!
  6. Anny en Swiet:
    12 juni 2018
    Respect Chris ..heerlijk om het te lezen maar het is ook afzien he. Heel veel succes voor morgen lieve groet Anny
  7. Hans Kouwenberg:
    Chris,
    Wat goed dat je doelen duidelijk hebt en tijd voor jezelf inruimt.
    Geniet van je verdere tocht ondanks de inspanningen die je moet doen.
  8. Afra Huijten:
    12 juni 2018
    Weer genoten van jouw prachtige verhaal. Zo te lezen weer een geweldige dag met veel mooie en soms moeilijke momenten. Maar dan is het 's avonds dubbel genieten van het lekkere eten, de drank en de leuke mensen om jou heen !
    Ik wens jou morgen weer veel moois op jouw pad !
  9. Jo Eggen:
    12 juni 2018
    Mooi verhaal wederom. Geniet van alles wat je op je (wandel)pad tegen komt.
  10. Jan Houben:
    13 juni 2018
    Ha Chris, mooi om te lezen hoe je de ‘expeditie’ beleefd. Gelukkig ben je weer op het pad en geniet je van de natuur en de mensen die je ontmoet. Ja, en soms moet je een stap terug om twee stappen vooruit te zetten, het toont lef hetgeen niet iedereen kan. Ik heb respect voor je hoe je verder gaat om je doel te bereiken👍😉
  11. Wiel van den Berg:
    13 juni 2018
    Ook deze dag is weer een uitdaging voor je maar daar doe je het voor.

Grt Wiel
  12. Leo dautzenberg:
    Goed bezig Chris.
  13. Sophie en Baldu:
    13 juni 2018
    Pittige onderneming Chris, chapeau. Ondanks dat ligt het accent zo te lezen ook wel op samenzijn, ontmoeten.... en genieten van allerhande in en uitwendige dingen. Groeten van Sophie en Baldu
  14. John Jacobs:
    13 juni 2018
    Zo Chris, de eerste week zit er ongeveer op. Weer een stuk dichter bij jouw doel en de eindstreep. En weer een natte dag wat het extra zwaar maakt. Maar je hebt weer eens lekker gegeten en goed geslapen. Je kunt er dus weer even goed tegenaan. Jouw foto's geven een mooi beeld van de natuur en jouw reistocht. Succes en chapeau voor jouw durf en doorzettingsvermogen. John
  15. Marleen&Wiel:
    13 juni 2018
    Goed om te horen Chris dat de moed er nog steeds in zit. Veel succes en wandelplezier de komende dagen.
    Groetjes Marleen&Wiel