- Dag 13: van Melide naar Arzua

18 juni 2018 - Arzúa, Spanje

Beste allemaal, vandaag ging het dan gebeuren de peregrino’s van de 3 Camino’s die in Melide bijelkaar komen en overnachten, vertrekken de volgende ochtend richting ons einddoel Santiago! Ik heb vandaag veel meer pelgrims gezien dan de afgelopen 12 dagen! Even wennen, maar dat is het dan ook. Om 7 uur vanochtend, na een kop koffie en een toast, samen met Manuel uit Andalusië vertrokken. Zijn geblesseerde knieën zorgde ervoor dat we niet in hetzelfde wandelritme konden komen. Na een half uur/drie kwartier ben ik alleen verder gegaan. Dit hadden we afgesproken! Omdat het een kortere etappe was heb ik onderweg een ruime cola-pauze genomen. Het weer is fantastisch, ‘s middags na 12 uur wordt het echt te warm om ontspannen te lopen! Het advies is dan ook zo vroeg mogelijk (6uur) te vertrekken, ook dan blijft het nog puffen met de rugzak achterop! Dus weer ikveel nieuwe mensen gezien en gesproken. Hier geniet ik van! Op dit moment heb ik ruim 300 km lang geweldige mensen ontmoet en mogen genieten van een overweldigende natuur! Fantastico is zacht uit gedrukt. De Camino Primitivo wordt inderdaad niet ten onrechte aangeduid als zwaarste, maar ook de mooiste!!!!! Nog 2 dagen (40 km) te gaan en ik/wij zijn in Santiago! Ik verheug mij er weer op! Ook een fijn gevoel is dat het woensdag nog niet abrupt ‘over’ is. M.a.w. je wilt al zolang aankomen in Santiago  maar nu je 2 dagen ervoor staat wil je dit liever (nog) niet! Moeilijk te beschrijven maar waar! Afscheid nemen is al niet gemakkelijk, dat geldt zeker ook voor afscheid nemen van Camino vrienden/familie!!! Toch lopen we allemaal deze twee dagen en Santiago opgewekt tegemoet! Welterusten en tot morgen! Saludos uit het zonnige Arzua, Chris

1. Wim en Truus:
    18 juni 2018
    Fijn om te lezen. Succes met de laatste loodjes.
  2. Piet, miny en Kevin den Brok:
    18 juni 2018
    Hoi Chris. Bedankt voor alweer zo'n mooi verhaal van jouw belevenis en ervaringen. De foto's van je tocht zijn weer fantastisch. De komende twee dagen gaan zeker lukken. Doe rustig aan zodat je van je aankomst volop kunt genieten. Wij zijn trots op jou!!! Succes. Groeten, Miny, Kevin en Piet
  3. Wiel van den Berg:
    18 juni 2018
    Ja ja zoals je weet aan alles komt een einde ook hiervan moet je genieten
  4. Hans Kouwenberg:
    18 juni 2018
    Chris, geniet nog van de laatste stukjes. Mooie foto’s heb je weer toegevoegd.
  5. Afra Huijten:
    18 juni 2018
    Eigenlijk wel jammer dat het einde in zicht komt, maar ja dat weet je van te voren
    De foto's lieten weer heel goed zien hoe mooi het gebied is waar jij de afgelopen dag doorheen moest. En wat een prachtige lucht ! De komende dagen nog even heerlijk genieten van al het moois wat op jouw pad komt. Succes.........
  6. Marion Jongen:
    18 juni 2018
    Wat gaat de tijd snel he. Zo lang naar toe geleefd en dan is het alweer bijna voorbij. Geniet van je laatste wandelwagen en daarna lekker relaxen en terug kijken op een mooie tocht
  7. Jan Houben:
    19 juni 2018
    Hey Chris, je zit in een heerlijke wandelflow, geniet de binnenkomst in Santiago. Daarna nog die route, die ik zelf ook nog een keer zal gaan doen. Veel plezier groet, Jan
  8. Jo Eggen:
    19 juni 2018
    Op naar de laatste km’s, geniet er nog effe van.
  9. Joze:
    19 juni 2018
    Tjonge, wat gaat dat snel Chris, geniet nog maar van de laatste mooie dagen.
    Mooie foto's!!
  10. Esther:
    19 juni 2018
    Boh Chris, wat een ervaring weer en wat geweldig hoe je alles verwoordt en ons laat meegenieten. Dikke knuffel!
  11. John Jacobs:
    19 juni 2018
    Hoi Chris, jouw mooie verhalen zijn altijd heel prettig en leuk om te lezen. Het geeft mij ook het gevoel dat ik een beetje met jou mee mag wandelen. De schitterende foto's geven een goede impressie van de natuur en jouw pelgrimsroute. Wat gaat de tijd snel, nog even en je begint aan de laatste kilometers naar Santiago. Succes en geniet er nog even van!
  12. Rainer:
    Hoi Chris
    Wahnsinnig tolle Eindrücke, die du beschreibst. Ich kann es nachempfinden wie du nun auf Santiago zugehst. Gott behüte dich.
  13. Anny en Swiet:
    19 juni 2018
    Wat gaat de tijd snel Chris ,geniet van de laatste dagen en bedankt dat je ons laat meegenieten .Je beschrijft het allemaal zo mooi. Verheug me erop je weer in Nuth te zien. Groetjes