- Dag 5: van Bodenaya naar Compiello

10 juni 2018 - Campiello, Spanje

Beste allemaal, na een schitterende avond en rustige nacht in de herberg van David en Celine in Bodenaya ben ik na het persoonlijk afscheid samen met Aidan vertrokken richting Compiello een afstand van rond de 25 km. Na een klein uurtje kwamenwij door het dorpje waar Anja en Richie een bed gevonden hebben. Zij stonden ook op het punt van vertrekken en samen zijn we toen verder gegaan. Onderweg sloot ook Rune uit Denemarken zich bij ons aan. Onze groep bestaat nu uit 5 personen! Bij het pelgrimsmonument in Tineo maakten wij onze eerste groepsfoto. Na de lunch in Tineo ging iedereen zijn eigen weg. Anja en ik zijn op ons gemak samen verder gegaan! De natuur was weer prachtig, wel waren er veel paden waar we allert moesten blijven bij iedere stap die gezet werd. Na enige tijd sloot ook Aidan zich bij ons aan. Omdat we tijd genoeg hadden en ons goed voelden besloten we een omweg te maken n oud en verlaten klooster midden in een groene oase! Wat een geweldige sfeer op deze plek en wat een stilte! Dit is echt afschakelen en ontspannen. De rugzakken gingen snel af en we namen ons de tijd voor een fotosessie. Ook genoten we nog even na van de rust die wij hier mochten ervaren, heerlijk moment! Na een klein uurtje vertrokken we weer om nu rechtstreeks door te lopen naar onze herberg in Compiello. Na inchecken, lang douchen en de was doen was het echt tijd om op bed te gaan rusten. Ook Monika uit de Tsjechische Republiek had in deze herberg een bed gevonden, we begroeten elkaar met de Camino-knuffel en dat deed goed! We hebben afgesproken om om 20 uur samen het pelgrimsmenu te doen en reserveerden voor ons allen een plekje. In totaliteit hadden zich nog tien pelgrims aangemeld voor het menu van om 20 uur. Het werd een gezellige boel en het smaakte voortreffelijk. Deze keer bleef er geen wijn achter in de flessen. Tevreden zochten wij rond 10 uur ons bed weer op! Een goede nachtrust is hard nodig! De volgende morgen gaan we er weer voor!! Ik heb er heel veel zin in! Saludos, Chris

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl