- Dag 6: van Compiello naar Pola de Allande

11 juni 2018 - Pola de Allande, Spanje

Beste allemaal, om in het nu te blijven, start mijn verslaglegging vandaag! De verslagen van de vorige 4 dagen volgen nog! Met mij gaat het vandaag prima! De afgelopen dagen heb ik hard nodig gehad voor mijzelf. ‘s Avonds was ik helaas gewoon te moe om julli te berichten. Bij het opladen van wat foto’s is het gebleven, deze geven wel goed weer in welke geweldige sfeer ‘van de Camino’ ik weer terecht ben mogen komen! Ik kan het jullie allemaal aanraden! Het is veel meer en totaal anders als op vakantie gaan, elk vergelijk hiermee klopt niet! Tot nu toe was vrijdag een hele dag slecht tot zeer slechte dag, nog meer regen en zelfs onweer! De andere dagen waren in tegenstelling tot de voorspellingen hier goed tot zeer goed, korte broek en korte mouwen en uitstekend om te lopen. De Camino Primitivo is ook voor mij de eerste dagen zwaar geweest, niet alleen fysiek maar met name ook mentaal! Moeilijk in een paar woorden uit te leggen, komt wel een keertje in een persoonlijk gesprek! Vandaag heb ik gekozen voor een dag van zelfreflectie! Ik heb er niet voor gekozen om de zware route over de Hospitales te nemen maar de minder heftige route via Pola de Allende te kiezen. De ongeveer 17 km die hier voor staan heb ik inmiddels achter mij gelaten. Op de splitsing waar de keuze definitief gemaakt dient te worden kwamen wel de twijfels of mijn gemaakte keuze de juiste is. Het koste moeite maar ik heb het toch niet gedaan! Pas enkele kilometers verder ging het goede gevoel overheersen. Nu ik hier zit te schrijven besef ik pas hoe goed het voelt om ook goed naar jezelf te luisteren en ook ernaar te handelen! Het heeft echt niets met egoisme te maken! Wel met je eigen gevoel volgen! Je hebt geen wedstrijd te winnen! Vandaag voor mii de dag van de lach en een of meerdere tranen! Ik voel mij opgelucht en blij om verder te kunnen gaan. Op de Camino lijkt het wel of de hele wereld onderweg is, Australië, Zuid Afrika, Duitsland, Denemarken, Italië, Spanje en een enkele Nederlander heb ik inmiddels ontmoet! Mooie intense contacten die een hoop postitieve energie opleveren, iedere dag opnieuw! Vandaag niemand gezien, paste goed in mijn plaatje! Het is weer een geweldige dag waarop puzzelstukjes op de juiste plaats zijn gevallen! Vanmiddag  neem ik ook een stuk de bus naar Berducedo, waar ik vanavond mijn Camino-vrienden tref en bij een gezellig pelgrims-menu hun verhalen hoor over hun belevenissen op hun route over de Hospitales. Ik verheug mij erop! Nu ben ik al meer dan tevreden over wat deze dag mij persoonlijk gebracht heeft en de dag is pas half om! Mijn keuze voor deze invulling voelt dan ook prima, als een overwinning! Wodt vervolgd, saludos Chris in Pola de Allande  Ps. foto’s volgen!

1. Mariëtte:
    Hallo Chris,

Ik volg met veel plezier je verhaal weer, het is weer genieten voor je maar zo te lezen ook af toe moeilijk. Hete beste is inderdaad luisteren naar wat je hart je ingeeft. Veel wandelplezier nog
  2. Jan Stevens:
    Prachtig Chris
    Een geweldige openhartige weergave van je gevoelens en bijkomende emoties
    Een pelgrim waardig Lekker je eigen ding doen en dan intens ervan genieten
    Zeer zeer herkenbaar
    Blijf “lopende”
    Groetjes
    Jan en Riet “oet Baek”
  3. Anny en Swiet:
    11 juni 2018
    Hallo Chris fantastisch om he verhalen te lezen ,je schrijft het zo mooi en open.
    Blijf naar je hart en lichaam luisteren.Lieve groetjes uit Wijnandsrade
  4. Th v d Wetering:
    Theo v d W
    Je verhalen zijn prachtig en bijzonder leerzaam van inhoud. Wij hebben diep respect voor hetgeen je tot nu toe volbracht hebt.
  5. Hans Kouwenberg:
    11 juni 2018
    Inderdaad Chris volg je hart en luister naar je lichaam dan kun je des te meer genieten.
    Mooie foto’s, ze geven de sfeer goed weer.
    Groetjes van Mia en Hans
  6. Emiel de Vos:
    Hoi Chris,
    Fijn dat je dit zo schrijft; lekker openhartig enkele gevoelens delen. Goed dat jij daarin je eigen keuzes maakt. Ga gestaag door; ik lees met interesse jouw verhalen.
  7. Wiel van den Berg:
    Beste Chris
    Ik weet dat je een volhouder bent maak hier gebruik van.

Grt. Wiel
  8. Afra Huijten:
    Hoi Chris,
    Ik begon jou al te missen en vroeg mij af waar jij gebleven was.
    Maar gelukkig weer een leuk bericht en zit ik weer te genieten in het groene Limburgse. In ieder geval heel goed dat jij naar jou lichaam en geest " luistert "!
    Vooral al die contacten lijken mij geweldig en zullen er zeker voor zorgen dat jij iedere dag weer opnieuw met veel plezier gaat beginnen aan een nieuwe uitdaging............
  9. Peter en José:
    Hoi Chris,
    mooi om je verhalen over mooie momenten, maar zeker ook moeilijke momenten tijdens je tocht te lezen!
    Het zal zeker niet altijd makkelijk zijn, maar we weten hoe goed je je hebt voorbereid, en dat je het kan!!!
    We wensen je een hele voorspoedige voortzetting , en hopen dat het weer ook zal meezitten!!
    Groetjes, Peter en José.
  10. Jos:
    11 juni 2018
    Mooi verhaal Chris. Het komt vanuit je tenen...
  11. Wim en Truus:
    11 juni 2018
    Nu blijkt weer, dat het goed is om dicht bij jezelf te blijven. Sterkte!
  12. Rob Schaaf:
    11 juni 2018
    Mooi verhaal, Chris. Blijf bij jezelf en volg je hart.
  13. Paula:
    Hoi Chris,
    Prachtig verhaal. Volhouden en dat gaat je zeker lukken. GENIETEN!

Groetjes Paula
  14. Janine Frank en Milan:
    11 juni 2018
    Je kunt niet falen pap en je hoeft je dus niet schuldig te voelen als je voor jezelf kiest! Dat is juist heel krachtig!!!
  15. Clement:
    Chris,
    Indringende en openhartige weergave van ervaringen. Chapeau !
    Effe anders dan 'buurman en buurman.'
  16. John Jacobs:
    12 juni 2018
    Hoi Chris. Mooi te horen en te lezen hoe eerlijk en openhartig jij jouw ervaringen en belevenissen van die dag beschrijft. Dit laat weer zien wat voor prachtig mens en eerlijk persoon jij bent. Succes en ook deze keer komt er na regen weer zonneschijn.
    Groetjes, John
  17. Esther:
    12 juni 2018
    Hoi Chris, wat knap van je hoe je alles beleeft en met ons deelt. Natuurlijk is het geen wedstrijd en moet je doen waar jij je goed bij voelt. Mooie tocht verder!
  18. Ans:
    Hoi Chris

Goed dat je voor je zelf hebt gekozen heel veel succes verder met de reis.

groetjes ans
  19. Jan van Adrichem:
    Chris,
    fijn dat je deze hobbel genomen hebt. Hier kom je sterker uit! Wat nog komt is nu een fluitje van een cent.
  20. Piet, miny en Kevin den Brok:
    Hoi Chris,
    Bedankt voor je mooie en openhartig verhaal. Volg je hart en blijf vooral in jezelf geloven. Wij blijven volgen en wensen je veel succes met verderers reis.
    Liefs en groeten, Miny, Kevin en Piet
  21. Jo Frehen:
    12 juni 2018
    Mooi verhaal, Chris en nog veel succes en vooral veel plezier tot aan de eindstreep.