- Dag 13: Tivo/Caldas de Reis - Padron

16 mei 2016 - Padrón, Spanje

Hoi allemaal, deze 13e dag wilde ik eigenlijk overslaan! Beetje bijgelovig? Achteraf informeer jullie er toch maar over. Na een geweldig verblijf in de herberg en voor mij een goede nachtrust zijn wij ook deze dag na het ontbijt weer rond acht uur vertrokken. De enerlaatste etappe staat alweer op het programma! Raar maar waar! Dat het einde inzicht komt brengt ons peregrinos gemengde gevoelens. Hoezo einde, afscheid nemen, noem maar op! Ook bij dit gevoel proberen we ons mannetje/vrouwtje te staan. Gaat ook zeker lukken! Nu terug naar de etappe. Het landschap wordt met de dag mooier, je hebt nu zin om ook eens op een speciale plek te gaan zitten en lekker weg te zinken in je eigen gedachte . Zo'n intense stilte is geweldig om te ervaren! Alleen het geluid van enkele vogeltjes en wat krekels! Er zijn geen woorden voor! Op deze dag ben je toch ook in gedachten af en toe bij de laatste etappe en het binnenlopen van Santiago de Compostela! Het roept in ieder geval de nodige emoties bij me op. Hoe ik het ga ervaren horen jullie nog! De herberg waar ik in Padron terecht ben gekomen is echt luxueus te noemen. Mooi sanitair, bedjes met linnengoed, een gordijntje om je af te zonderen, een eigen bedlampje en alsof het nog niet genoeg is een eigen locker om je rugzak in te plaatsen! Dit wil iedereen wel een keertje, lekker toch! De herberg was dan ook vol! 's Avonds met 8 pelgrims in het dorpje gaan eten! Dit was super gezellig en lekker! In Galicië wordt veel heerlijke vis gegeten! Om half tien lag iedereen in bed ook een enkele snurker! Groetjes, Christiano

1. Frans Robroek:
    17 mei 2016
    Hoi Chris, nog laat wakker en een mailtje onder de dekens schrijven.
    Veel succes met de laatste etappes!
    Groetjes,
    Frans.
  2. Marion Jongen:
    Hoi Chris
    Veel sterkte en plezier met de laatste kilometers. Kan me voorstellen dat het gemengde gevoelens met zich meebrengt. In elk geval een super prestatie waar je nog lang aan zult denken.
    Groetjes
    Marion
  3. Ger R:
    Hoi Chris,
    Geniet van je laatste tochten met de peligrinos, het gaat je zeker lukken!
    Wij gunnen je nog een paar dagen goed weer en een overweldigende intocht in Santiago. Toi, toi Guus en Ger
  4. John:
    17 mei 2016
    Nog even volhouden. Top prestatie!!
    Op naar de laatste loodjes !!
    Succes
    John
  5. Anny:
    17 mei 2016
    Hoi Chris geweldige prestatie en succes met de laatste kilometers tot Santiago.
    Groetjes Swiet en Anny
  6. Wim en Truus:
    17 mei 2016
    Hallo Chris, we kunnen ons wel iets voorstellen van het "bijna afgelopen gevoel".
    Het genieten zien we in ieder verslag. Laat dit de grote lijn zijn.
  7. Jos Hanssen:
    18 mei 2016
    Chris, heel veel success met het afronden van jouw tocht. We spreken elkaar binnenkort wel weer eens. Jrus ;-)
  8. Erwin Blezer:
    18 mei 2016
    Chris, succes met de laatste etappes!
    Veel plezier nog!
    Groet, Erwin.