- Dag 6: Casa Fernanda - Ponte de Lima

9 mei 2016 - Ponte De Lima, Portugal

Hoi allemaal, de afsluiting gisteravond overtrof werkelijk tot nu toe alles. Wij werden verrast met een geweldig pelgrimsmenu. Starten met groente soep en brood, gevolgd door een overheerlijke aardappelschotel met grote malse stukken vlees in combinatie met peultjes en ook nog een tomatensalade. Er was witte en rode wijn (zelf gemaakt) ook twee portwijnen kwamen op tafel. Na het eten hebben we samen gezongen en gedanst. Moe maar zeer tevreden hebben we daarna onze bedden opgezocht. Vanochtend mochten wij ook nog aanschuiven voor een voortreffelijk ontbijt! En dat allemaal 'donotivo' lees vrije gave! Ongelooflijk toch? Uiteindelijk om half negen samen met Reiner uit Duitsland weer rustig gestart. Na drie kwartier alleen verder gegaan. Het regende weer bijna de hele route. Mooie vaste structuur hebben we op  onze Camino! We weten in ieder geval welke kleding aan moet! Onderweg nog ergens, toch weer een cola weten te bemachtigen. Geeft echt extra energie! Om 12.30 bij de Jeugdherberg in Ponte de Llma aangeklopt. Ook 60+ was welkom! Hier heb ik voor €11 een bed op 4 persoonskamer, inclusief ontbijt(buffet). Vanmiddag is het een uurtje droog geweest. Even door het stadje gelopen. Lekker zonder rugzak! Genieten! Straks gezellig met een paar pelgrims een hapje eten en dan vroeg naar bed! Voor straks allemaal weer welterusten en hopelijk tot morgen! Groetjes,Christiano

1. Wim en Truus:
    9 mei 2016
    Hallo Chris, jammer van het weer, maar verder horen we toch overwegend positieve ervaringen. Geniet, geniet, geniet. Wij genieten mee.
    Groetjes,
    Wim en Truus
  2. Theo:
    Hoi Chris,

Wat mooi om je reisverhalen te lezen en je foto's te bekijken. Dat geeft een mooie indruk wat jij allemaal onderweg mee maakt. Petje af voor je doorzettingsvermogen. Gelukkig kun je je af en toe optrekken aan mede-pelgrims. Ik hoop dat de weergoden je op de volgende dagen wat beter gezind zijn. Dat maakt de tocht iets prettiger. Veel succes.
    Tot het volgende reisverhaal.

Elly en Theo
  3. Jo Frehen:
    Dag Chris,
    Mooi dat je ondanks het slechte weer zo positief bent. Zo ken ik je al heel wat jaren. Goed dat je zo geniet. Ik wens je veel succes en goed weer en hoop dat op een goede manier de eindstreep gaat halen. Geniet nog fikn de komende dagen. Groet Jo
  4. Annette en Frans:
    Dag zwoegende pelgrim,
    Heel leuk je reis te volgen. De regen, hoe vervelend ook, lijkt geen spelbreker te zijn. Er valt genoeg moois en bijzonders te beleven, een regenbui kan dat niet wegspoelen!! Geniet van alles. Hartelijke groet, Annette en Frans
  5. Anja de Hoon:
    9 mei 2016
    Hoi Chris, geweldig dat je in casa Fernanda hebt kunnen slapen. Een adres op de Camino Portuques die je zeker moet meemaken. Hoe gastvrij en met hoeveel passie zij de herberg runnen. Heerlijk om mee te maken. Ik hoop echt dat het snel wat beter weer wordt!1 Buen Camino peregrino!
  6. Janine Frank Milan::
    9 mei 2016
    Gezongen en gedanst!? Jij?? Zijn daar beelden van :-)
    Geniet ze
  7. Peter en José:
    Hoi Chris,
    wat een mooie verhalen komen voorbij, en ook de foto's zijn mooi om te zien!
    Zo kunnen we van hieruit toch meegenieten.
    Erg jammer dat het weer nog steeds niet meezit, maar zo te lezen valt het voor de rest erg mee, en geniet je met volle teugen!!

Veel succes voor morgen, en hopelijk zijn de weergoden je dan beter gezind.
    Groetjes, Peter en Jose
  8. Jos:
    9 mei 2016
    Ha die Chris, Je zit er helemaal in. Dat straal je uit, en dat kun je tussen de regels door lezen. Vanochtend heb ik met een oud-commando gesproken en hem het probleem van de regen voorgelegd. Hij zei dat je misschien in een stadje waar een of andere wasserette ligt je voordeel kunt doen door er je kloffie te laten drogen. In het ergste geval zou je bij een Portugees kunnen aanbellen met het verzoek je te helpen. Hoe dan ook.... Doe ut...
  9. Wiel Packbier:
    Hoi Chris,
    Blijf genieten. Sterkte voor morgen met hopelijk beter weer.

groetjes Marleen en Wiel
  10. Wiel van den Berg:
    Hoe was het ook weer ?
    O ja na regen komt zonneschijn.

Grt Wiel & Ria
  11. Jan Houben:
    10 mei 2016
    Hey Chris, wat leuk om je belevenissen te lezen. De weersomstandigheden zijn slecht, maar de camino vriendschappen zijn warm. Je zit al helemaal in de sfeer van 'met elkaar' en toch moet je de dag erna weer alleen oppad. Natte kleding is niet tegen te houden maar hoe krijg je het op zo'n korte tijd weer droog? En je weet dat je een goeie uitrusting hebt na deze omstandigheden. In ieder geval BUEN CAMINO, Jan
  12. Nel & John:
    Hoi superpelgrim,
    wat geweldig dat je ook nu structuur in je leven hebt. Altijd regen is in ieder geval een zekerheid. Bovendien ben/wordt je dubbel gezegend en beide keren komt de zegen van boven. Het valt me op dat je enthousiasme van je berichten af spat; dat is toch geweldig! Blijf genieten tot het laatste ogenblik. We wensen je toch nog heel veel zon toe voor de laatste dagen.
    Nel & John
  13. Twan:
    10 mei 2016
    Hallo Chris; ik lees elke dag hoe je groeit als pelgrim. Deels natuurlijk door de begeestering van en onvoorwaardelijke hulp door medepelgrims en prachtige mensen op je route. Maar vooral ook door een prima voorbereiding, een goed doordachte uitrusting en bovenal een onverzettelijk positieve instelling. Daar gaat het beslist mee lukken, ondanks regen en soms een wat mindere dag. Succes. Twan Brouns
  14. Henri Ummels:
    Hoi Chris,
    Leuk om jouw reisverhalen te lezen. Maar het leven van een pelgrim gaat zichtbaar niet alleen over geplaveide paden.
    Nu weet ik weer waarom in dat deel van Portugal de Costa-Verde ligt.
    Een troost is misschien dat een hele dag hitte op je hoofd ook niet alles is.
    Leuk dat je onderweg zoveel verschillende mensen hebt ontmoet.
    Veel plezier en succes.
    Henri Ummels
  15. Miny,Kevin en Piet:
    Hallo Chris,
    Geweldig te lezen dat de mensen daar zo gastvrij zijn. Jammer van het weer maar zo te zien op de foto's en te lezen geniet je volop. Zelfs gedanst!!!!! Blijft vooeral genieten. Succes. Groeten Miny, Kevin en Piet
  16. John Jacobs:
    10 mei 2016
    Hoi Chris, wat een mooie reisverhalen. Helaas weer een dag met regen. Ja, je krijgt het niet cadeau. Des te meer mijn bewondering voor jouw doorzettingsvermogen. Succes en groetjes van John