- Dag 5: Barcelinhos - Casa Fernanda

8 mei 2016 - Balugães, Portugal

Hoi allemaal, vandaag gaat een super dag worden! Waarom? Ik ga vandaag het authentieke Camino-gevoel meekrijgen! Wat dat precies is laat ik jullie nog weten, eerst beleven en ervan genieten. Daarna maar afwachten of ik het kan beschrijven! Om er te komen moet ik 20 km overbruggen. Er zitten een paar kuitenbijtertjes bij, ik zie wel. Vanochtend reeds om 7.00 uur vertrokken samen met een Duitse medepelgrim (Reiner). Hij heeft een behoorlijke blessure en loopt daarom langzaam! Afgesproken dat ik met hem de stad uitloop en dat dan iedereen zijn eigen weg verder gaat, zo gezegd zo gedaan! Na een uurtje is het zover, hij roept mij nog na ook een bed voor hem te regelen, of dit gaat lukken is altijd afwachten. We doen ons best! Na dat eerste uur waren we door en door nat, natter kon niet meer. Met maar een hele korte eet en drink pauze, dit keer geen cola maar gewoon water, ben ik doorgelopen. Tijdens deze tocht ben ik mijzelf meerdere keren tegengekomen, ook dat hoort erbij! Halverwege nog zo'n 800 meter klimmen, na iedere bocht bleef het maar stijgen. Bij de laatste 200 meter ging het mis ik kwam bijna niet meer vooruit! Rugzak meerdere keren verwenst! Het motto is echter: voorwaarts en door blijven lopen. Jullie geloven het niet maar bij de laatste 50 meter begint in het dorpje een fanfare te spelen. Volgens mij wel vals maar wie boeit dat. Het was alsof ik vleugels kreeg. Ook werden er bij de kerk van allerlei lekkere koekjes verkocht. Voor €1 mocht ik er 4 uitzoeken en kreeg als pelgrim er ook nog een kado! Terplekke heb ik alles opgegeten nog wat gedronken en ik kikkerde zienderogen op! Geweldig! Daarna verder op naar Casa Fernanda! Rond de klok van 12 uur arriveerde ik! Een heerlijke warme douche bracht mij weer volledig terug op aarde! Het bed voor de Duitse pelgrim is gelukt (hij kreeg het laatste) om twee uur wandelde hij ook binnen. Helemaal happy dat hij niet nog verder moest. De volgende slaapplek is namelijk pas over 8 km. Om zeven uur gaan we samen met het beheerdersechtpaar in hun huis eten. Zij koken voor ons een pelgrimsmenu en eten ook mee. Water, wijn en port zullen hierbij, volgens goed Portugees gebruik, niet ontbreken. Vol verwachting.....! Wordt vervolgd! Groetjes Chris

1. Miny,Kevin en Piet:
    8 mei 2016
    Hoi Chris. Wat een verhaal en respect voor je doorzettingsvermogen. Chapeau dat jij een slaapplaats regelt voor een "ander", hoe is het met de benen en de voeten? Geniet van jullie maaltijd en alle goeds wat daarbij hoort volgens gebruik. Wij hebben respect. Succes, plezier en geniet , Miny, Kevin en Piet
  2. Marion Jongen:
    Hoi Chris
    Zo te lezen pittige tocht. Knap dat je het volhoudt. Zeker met die regen
    Hopelijk kun je ook niet een stuk in de zon lopen. Geniet van het eten. Slaap lekker en morgenweer vol goede moed er tegen aan.
    Groetjes
    Marion
  3. Joze:
    Hoi Chris,
    We genieten van je verhalen. Hopen dat het snel beter weer wordt.
    Heel veel success.
    groetjes
    Jozé
  4. Mon:
    Geweldig dat je dit doet Chris! En wat een mooie ontmoetingen ☀️
    Geniet van elk moment! Groetjes, Monique
  5. John van Dick:
    Chris, Knap gedaan hoor.
    We wensen je wel beter weer toe, waardoor het minder zwaar zal zijn.
  6. Hans Kouwenberg:
    8 mei 2016
    Chris we hopen voor joundT het weer gauw beter wordt, maar laat je niet klein krijgen. Een caminio gaat niet overvroEn.
  7. Ger R:
    Hoi Chris,
    Goed te horen dat het weer je nu beter gezind is. Gelukkig tref je andere camino gangers om je verhaal mee te delen. Aan 'food' voor zowel buik als de geest geen tekort en dat is van belang, toch
    Veel succes, droog weer en uiteraard veel nieuwe belevenissen.
    Ger en Guus
  8. Jan Stevens:
    Wat goed Chris Slapen en avondeten in Casa Fernanda
    Hopelijk met meerdere pelgrims, maar dat dit zo is lees ik dat je Duitse medepelgrim het laatste bed heeft gekregen.
    Ben heel erg benieuwd na je ervaringen hier in deze als super bekend staande herberg.
    Ik vindt het nog steeds jammer dat Mariëlle en ik hier vorig jaar september hier niet geslapen hebben.
    Hier beleef je het echte pelgrimsgroeten, en wat dat is zul je nu snel zelf ervaren
    Geniet
    Jan
  9. Anny:
    8 mei 2016
    Chris respect wat heb je een doorzettingsvermogen maar we hopen dat het weer toch beter zal worden zodat het iets makkelijker zal zijn. Succes en we blijven je volgen. Lieve groetjes Anny en Swiet
  10. Ans:
    8 mei 2016
    Chris het is echt een pittige tocht zo te lezen en dan steeds die regen .
    vind het heel leuk om je ervaringen te lezen .
    heel veel succes
    gr ans
  11. Janine Frank Milan::
    8 mei 2016
    Mooi pap! Het Camino-gevoel spat van je verhaal af! Wij zijn heel trots op je! Zet hem op!
  12. Rob Schaaf:
    8 mei 2016
    Zo te lezen een best wel pittige tocht. Lijkt me ook een kick te geven als de fanfare voor je speelt als je het niet meer hebt... Chapeau voor je doorzettingsvermogen. Je komt er wel! Veel succes de komende weken.
  13. Wim en Truus:
    8 mei 2016
    Echt afzien zo te horen, maar.......na regen komt zonneschijn. Groetjes
  14. Jo Eggen:
    Hoi Chris,
    Mooi zo'n verhaal , heerlijk de emotie ie je in je belevenis met ons deelt.
    Gr
    Jo Eggen
  15. Jan Houben:
    Halli Chris,
    Ik kijk iedere dag er naar uit om je verhaal te lezen. Door je geschreven berichten loop ik een beetje met je mee. Het weer zit niet mee, maar de belevenis is groot. Geniet er van en veel plezier onderweg,
    Groet,
    Jan
  16. Yvonne:
    9 mei 2016
    Ha Chris, HET MOMENT de fanfare ..... Het eureka gevoel.
    Hoe blij je kunt in met al die kleine dingen die je thuis niet meer waarneemt. Dat is LEVEN. IN HET NU......
    Hartegroet van Yvonne.
  17. Jos:
    9 mei 2016
    Chis, ik kan mij voorstellen dat je beleving tig keer intenser is dan het gevoel dat je nu al in je verhaal legt. Chapeau man. Jouw missie zal slagen. Wij denken aan je....

doe ut..
  18. Emiel de Vos:
    9 mei 2016
    Geweldig verhaal. Mooi dat je die emoties deelt. Succes verder op deze tocht. En blijf vooral GENIETEN.
  19. Mariëtte:
    Hallo Chris,

Zo te lezen heb je in die eerste paar dagen al genoeg meegemaakt en al veel nieuwe mensen leren kennen.
    Geniet van je tocht en wij blijven het volgen!!

groetjes Mariëtte en Wiel
  20. Wiel van den Berg:
    Hallo Chris,
    Wat een belevenis, houd vol, hier blijf je van genieten ondanks het slechte weer.
  21. Peter en José:
    9 mei 2016
    Mooi verhaal en aparte ervaring (onthaald worden door de fanfare).
    Hopelijk goed gegeten en geslapen. Op naar de volgende ronde.
  22. Andre hensgens:
    9 mei 2016
    Chris, bedenk bij elke stap: " you never walk alone".
  23. Wim slangen:
    Dag Chris,

Dank dat ik elke dag mag mee smullen aan jouw camino-avonturen met veel mooie - bijna hemelse - momenten.
    Ik zal heb kaarsje voor je gebrand op de kloosterwittem.nl om de weergoden gunstig stemmen.

Bom Caminho!