- Dag 4: Sao Pedro de Rates - Barcelinhos

7 mei 2016 - Balugães, Portugal

Het wordt bijna gewoonte, maar voor deze weer regen te melden. Zonder regenbroek kunnen vertrekken, dat is al mooi meegenomen. Om half zeven opgestaan, kleine wasbeurt, aankleden dan rugzak startklaar gemaakt en om half acht vertrokken! Via de pelgrimtrommels gehoord dat na 400 meter vanaf de herberg een bakkertje extra voor ons zo vroeg al open heeft. Niet lang twijfelen na 10 minuten rugzak weer af (dat is al lekker), lekker ontbijtje besteld voor €3,30 (zie foto). Na een half uurtje uiteindelijk toch vertrokken. Ook deze dag weer verrassingen, niet alleen veel blaffende honden maar ook veel loslopende! Niet mijn ding! De kinderkopjes is voor de voeten minder goed, ook dat zal wel blijven maar wennen doet het nog steeds niet! Af en toe nog door een lekkere bui verast. Na 8 kilometer kreeg ik opeens zin in een groot glas koude cola, alleen waar is die te vinden. Na een halfuurtje kon dit verlangen ingevuld worden. Was erg lekker! Normaal drink ik zelden of nooit cola. In Barcelinhos heb ik niet lang hoeven zoeken naar de herberg van de Amigos des Montagnes. Daar was alles super geregeld! Voor €5 een bed en voor €1,50 extra lakens en sloop. Ongelooflijk.'s middags weer veel regen. Toch even dorp verkennen, boodschapje (banaan, blikje fris en flesje water voor €1,10) en wasje gedaan. Het lastigste blijft om alle natte spullen steeds weer droog te krijgen. Hard blazen helpt voor geen meter! Na wat rusten (heel belangrijk) voor het pelgrimsmenu gegaan. Ook weer voor €5 inclusief drank (zie foto's). Daarna nog wat ervaringen uitwisselen en om 21.30 uur ligt echt al iedereen gestrekt! Om 22 uur is het licht uit en is het stil. Welterusten en hopelijk tot morgen! WiFi is hier echt een probleem, als het al aanwezig is dan zeer traag. Kniesoor die hier iets over zegt. Groetjes Christiano

1. Miny,Kevin en Piet:
    8 mei 2016
    Hallo Chris. Bedankt voor je verslag. Wat een ervaring heb je nu al opgedaan. Minder is dat je telkens verrast wordt door regen, jammer. Wel hebben wij genoten van de foto's. Heel leuk dat wij jou op deze wijze kunnen volgen.ik wil je even laten weten, en dat moet ik natuurlijk ook, datPSV landskampioen geworden is. Roda heeft de laatste wedstrijd verloren, maar dat is niet meer van belang, zij waren al " veilig". Groeten en succes, Miny, Kevin en Piet