- Dag 3: Vila do Conde - Sao Pedro de Rates

6 mei 2016 - Barcelos, Portugal

Helaas geen eerder bericht over deze dag, zoals verspeld geen WiFi. 's Morgens na ontbijt om 9.30uur vertrokken. Het weer goed ingeschat dus meteen ook de regenbroek aan, was hard nodig! Rond twee uur bij de herberg in Rates aangekomen. Het enige probleem waar we hier dagelijks meegeconfronteerd worden is: hoe krijgen we alles weer enigszins droog! Dat lukt dus niet, daar heb je als je geluk hebt maar 2 dagen voor nodig. Gelukkig heeft iedereen een tweede shirt en onderbroek mee. Het was een pittige tocht. Oorzaak: kinderkopjes kilometers lang. Daar wennen je voeten echt niet aan! Ook de rijstijl van de gemiddelde Portugese automobilist geeft je nou bepaald niet het echte veilige gevoel. Een pelgrim moet flexibel zijn, ook mbt het ontwijken van Portugese auto's. 's Middags samen met drie Duitse pelgrims een pasta maaltijd in elkaar gedraaid met alle ingrediënten die we in de herberg en het winkeltje in het dorpje bijelkaar verzameld kregen. Wij waren zeer tevreden over het eindproduct en het smaakte ons voortreffelijk! Daarna voorbereidingen getroffen voor de volgende dag. Om 19.00 gaan rusten en zoals normaal ging ook om 22.00uur het licht definitief uit! Hopelijk niet te veel snurkers! Wordt vervolgd! Groetjes, Christiano

1. Hans Kouwenberg:
    7 mei 2016
    Jammer van het weer maar goed te horen dat je toch positief bezig blijft.
  2. Andre Hensgens:
    7 mei 2016
    Chuva portuguesa é mais molhada do que nossa chuva. Vertaalt; de regen bij die portugezen is natter dan de onze.
    Elk nadeel heeft zijn voordeel: minder zweten.
  3. Jos:
    7 mei 2016
    HA die Chris, tussen de regels door kan ik lezen dat je het prima naar je zin hebt en dat je doel steeds dichterbij komt. Prima. Laat je door een beetje regen niet in de war brengen, en die auto's, tja wat moet je ermee. Ontwijken zou ik zeggen. Blijf positief en blijf improviseren.
    Chris, doe ut...
  4. Wiel oehlen:
    Beste Chris,

Goed te horen dat het vooral toch goed gaat.
  5. Yvonne:
    7 mei 2016
    Ja ja nat weer is niet fraai. En toch lieve Chris zul je strakjes aan deze dagen het meest terug denken. Hoe zwaarder de tocht hoe mooier als je strakjes terug denkt. Slaap goed en morgen gezond weer op.....
  6. John:
    7 mei 2016
    Hoi Chris, zo te lezen is het afzien maar wel een onvergetelijke ervaring. Succes verder.
    groet
    John
  7. Jan van Adrichem:
    7 mei 2016
    Chris, beginnen naast de weergoden nu ook de Portugese autorijders je te dwarsbomen? Maar de aanhouder wint! Straks lach je erom en telt alleen nog het het resultaat.
  8. Baldu theunissen:
    8 mei 2016
    Hoi Chris. Tja, dat regenweer. Ik weet bijna zeker dat ik onderweg zou balen en me af zou vragen "waar ben ik aan begonnen". Van mensen die de Camino gelopen weet ik dat ook zij dat allemaal gehad hebben, inclusief zengende hitte, volle slaapplekken, geen wasgelegenheden en noem de dingen maar op die in de tijd waar er nog geen auto's raasden normaal waren. Maar juist door dit soort 'ontberingen' kwamen zij tot die "mystieke ervaringen" tijdens de tocht en daarna. Ik heb makkelijk praten vanuit mijn lekkere stoel en schone droge kleren, maar wens je toe waar je wellicht in een stil verlangen naar op zoek bent. Houd je haaks kerel, en tot binnenkort. Baldu
  9. Peter en José:
    8 mei 2016
    Tja, het weer heb je helaas niet in de hand. Maar na regen komt zonneschijn.
    Je bent goed onderweg, maakt nieuwe kennissen en hebt er zin, dat is wat telt.
  10. Wiel Packbier:
    Hoi Chris,
    Blijf aan aan de alom bekende song: "You will never walk alone" denken en je zult zien dat het dik voor elkaar komt.
    Veel sterkte, blijf goede moed houden.

groetjes Marleen en Wiel
  11. Wiel van den Berg:
    Hallo Chris,
    als ik me niet vergis krijg je een / twee rustdagen even alle belevingen de bühne laten passeren en de zon schijnt weer.
    "Laten we doorgaan. "Klinkt wel bekend.
    grt Wiel & Ria
  12. Anny:
    8 mei 2016
    Hallo Chris we wensen je voor vandaag een droge en zonnige dag..Geniet van dag 4.Maar dat gaat zeker lukken. Ik vind het echt sjiek om je reisverhalen te lezen. Groetjes Swiet en Anny
  13. Anja de Hoon:
    8 mei 2016
    Weer leuk om te lezen, ik hoop echt dat het weer snel beter wordt. Er is niets zo erg op de camino dan natte kleren mee zeulen. Allemaal extra gewicht. Leuk dat je met medepelgrims optrekt, gezellig is dat. Ik wens je veel mooie ontmoetingen!!