- Dag 2: Porto - Vila do Conde

5 mei 2016 - Vila do Conde, Portugal

Hallo allemaal! Vandaag de hele dag in de regen gelopen! Een zware maar wel super tocht langs een woeste Atlantische Oceaan. Onderweg geweldige mede pelgrims ontmoet, ieder met zijn/haar eigen verhaal, maar allemaal helemaal het happy Camino gevoel. Wat dit is? Niet te beschrijven! De pelgrims komen van over de gehele wereld. Vandaag passeerde ik een Candees echtpaar, een Japanner, een Australiër, twee oudere dames uit Kaapstad, een dame geboren in Madrid en nu woonachtig in zuid-Duitsland en inmiddels getrouwd met de man die zij tijdens een van haar Camino's ontmoet heeft. Hun zoontje heeft de toepasselijke naam Jakobus! Ik ontmoet ook heel veel jonge mensen die voor 3 tot 6 maanden van thuis weg zijn om hun ding te doen. Ik ga nu eindigen want ik moet nog gaan eten. Helaas geen menu del dia, daar is Vila do Conde nog niet op ingericht. Ik zie wel wat het wordt! Er is in ieder geval overheerlijke wijn en port bij. Wordt vervolgd! Groetjes, Christ

1. Marion Jongen:
    Hoi Chris
    Gaat goed met je zo te lezen. Hopelijk knapt het weer snel op. Geniet ervan en slaap lekker straks.
    Groetjes
    Marion
  2. Wim en Truus:
    5 mei 2016
    Lijkt ons geweldig om mee te maken. Gr.
  3. Yvonne:
    5 mei 2016
    Na regen komt zonneschijn...nu gied slapen en hou je lekker warm voor de nacht.
  4. Emiel de Vos:
    5 mei 2016
    Hoi Chris, leuk om jouw eerste ervaringen te lezen. Ondanks de regen toch positief. That's the spirit! De verhalen die ieder met zich meedraagt maken zo'n tocht zeker boeiend. Veel plezier en kracht.
  5. Ans:
    hoi Chris

jammer van de regen maar toch genoten lees ik.
    hopelijk morgen droog slaap lekker
    gr ans
  6. Willem en Paula:
    5 mei 2016
    Hoi Chris, niet te veel wijn en port, dat maakt het wandelen te moeilijk!
  7. Jos:
    5 mei 2016
    Ha die Chris, Zo ver gelopen, foto's gemaakt, het slechte weer getrotseerd en desondanks van zoveel mede pelgrims de antecedenten opgevraagd. Waar haal je de energie vandaan!
    Wel fijn dat je gisteren schreef dat je nog even de kathedraal hebt bezocht.
    Ik zou zeggen: Doe ut.....!!
  8. Hans Kouwenberg:
    5 mei 2016
    Hoi Chris, door de ontmoeting met al die verschillende mensen geniet je en vergeet je het weer snel. Succes morgen.
  9. Marleen Mohnen:
    6 mei 2016
    Ziet er goed uit Chris. Jammer van de regen maar na regen komt zonneschijn :) Leuk allemaal nieuwe mensen ontmoeten.
    Veel success en heel veel plezier.
  10. Ernst de Reus:
    Hoi Chris,
    Leuk om je ervaringen te lezen. Portugal is mooi, maar heeft een zeeklimaat. Het kan er goed regenen. Een glaasje port aan het eind van de dag maakt weer veel goed. Succes met je verdere wandeling.
  11. Wiel Packbier:
    Hoi Chris,
    Zoals bekend: Na regen komt zonneschijn. Komt allemaal dik voor elkaar. Succes met je verdere tocht.
    Groetjes Marleen en Wiel
  12. Anja de Hoon:
    6 mei 2016
    Hoi Chris leuk je zo te volgen, jammer van de regen. Maar ja hoort er ook bij! Ga je nu het binnenland in of blijf je de kust volgen? Geniet in ieder geval van al het moois Buen Camino peregrino!!
  13. Jan van Adrichem:
    6 mei 2016
    Goed dag, Chris, ik lees dat je voor wat betreft het trotseren van de elementen je vuurdoop hebt gehad! Zo te lezen heb je je er goed doorheen geslagen. Dit geeft moed. Hier is het overigens stralend zomerweer. Tot een volgende keer.
  14. Esther:
    6 mei 2016
    Hoi Chris, jammer van slechte weer, vorige week hoorde ik toch iemand vertellen over 25 graden....Nou die is het hier! Maar inderdaad na regen komt zonneschijn! De overbuurtjes
  15. Harry en Margot Hermans:
    6 mei 2016
    Hallo Chris, leuk om je zo te volgen, het weer zal waarschijnlijk alleen maar beter worden.
  16. Theo:
    Hallo Chris,

Mooi te lezen dat je de eerste dag vol in de regen hebt doorstaan. Gelukkig ontmoet je fijne mensen die het lopen iets gemakkelijker maakt. Zet hem op. Veel wandelplezier, mooie ontmoetingen en hopelijk beter weer.

Groetjes,

Elly en Theo
  17. Jos:
    7 mei 2016
    Chris, ik heb aan mijn computer liggen kloojen. Hoe is het op 6 mei gegaan?
    Doe ut ......