- Dag 1: Eindhoven - Porto

4 mei 2016 - Porto, Portugal

Hoi allemaal,

Vandaag iets later als gedacht, maar bij deze mijn eerste bericht vanuit Portugal.

Het begon allemaal heel goed. mooi weer in nuth, op tijd opgehaald door Koen. om 11 uur rugzak in Eindhoven afgegeven daarna boarding (12.40 uur) maar helaas pas vertrekken rond de klok van twee uur.

Na aankomst in Porto met de metro naar het centrum gereist, dit ging prima. Daarna nog even de metrokaart opgewaardeerd voor de terugreis. Toch nonog maar even naar de cathedraal gelopen voordat ik mijn bed op slaapzaal 12 ging opzoeken.  Een stempel halen voor mijn pelgrimspaspoort en officiel registreren voor de start van mijn eerste Camino Portugues Central, serieus is het hier wel!

Ziet er allemaal prima uit. Na een verkwikkende douche de rugzak op orde gebracht en ingeschreven voor het menu del dia. Dit werd om 20.00 uur geserveerd.

Het was een verassingsmenu, iets met kip zou het worden. Ik moet zeggen het smaakte prima! Veel nationaliteiten zaten aan tafel, frans, italiaans, canadees met nederlandse roots, duits, russisch en zuid- koreaans. De voertaal was gebroken Engels, maar dat boeide niemand.

Ik ga nu gauw eindigen anders wordt het morgenvroeg een probleem om tijdig te vertrekken. Wordt vervolgd!

Groetjes,

Chris

1. Wim en Truus:
    5 mei 2016
    Alle begin kan moeilijk zijn, maar wat is moeilijk. Vooral genieten.
  2. Janine Frank Milan::
    5 mei 2016
    "Hellu I am d'r Chris out Nuth" - dat begrijpt iedereen toch, ookal is het Engels gebroken ;-)

Mooi pap! Wordt een fantastische reis!
    Succes morgenochtend.
  3. René Deckers:
    5 mei 2016
    Nou Chris, het begin is gemaakt. Heel veel succes en devotie. En het belangrijkste: plezier !!!
  4. Jan Stevens:
    5 mei 2016
    Het echte grote genieten is begonnen
    Een prachtige pelgrimstocht met mooie ontmoetingen en indrukken voor je hele verdere leven
    Kom op. Chris je kunt dit best, veel succes en plezier onderweg naar Santiago de Compostela
    Met pelgrimsgroeten
    Jan
  5. Marjoleine en Joost:
    5 mei 2016
    Hoi Chris, Heel veel succes en geniet van de mooie omgeving.
  6. John van Dick:
    De kop is er af.
    Nu genieten en veel succes
  7. Hans Kouwenberg:
    5 mei 2016
    Geniet van je caminio. Het wordt een aparte inspirerende reis.
  8. Ralph:
    5 mei 2016
    Succes Chris, maak er een mooie tijd van!
  9. Jos:
    5 mei 2016
    Chris, met al die nationaliteiten bij elkaar, wordt het nog kiezen met wie je op avontuur gaat. Geniet er vooral van. ik blijf je volgen.
  10. Frans Robroek:
    5 mei 2016
    Lijkt me een geweldige ervaring zo'n eerste dag.
    Veel plezier!
    Maureen en Frans.
  11. Paula:
    5 mei 2016
    Knap Chris, je bent in elk geval op de plaats van bestemming aangekomen :)
    En nu maar lopen!!
    Groetjes Paula en Frank
  12. Marian:
    Hee Chris,
    Waaw! Klink spannend en uitdagend!
  13. Nel & John:
    Hola Caminero,
    een uurtje later vertrekken moet kunnen. Je bent nu waar je moet zijn.
    En dank zij het kipmenu loop je de 40 kilometer van vandaag in minder dan 4 uur.
    Geniet van alles wat je meemaakt, zelfs van de regen en de pijn aan je linker kleine teen.

14. Andre Hensgens:
    Hallo Chris

Het stappen gaat beginnen. Bedenk dat je steeds de ene voet voor de ander zet. Mocht dit een keertje fout gaan dan ga je op je snufferd of je huppelt van plezier.
    Geniet. Groet Josee en Andre.
  15. Peter en José:
    5 mei 2016
    Belangrijkste is dat je goed bent aangekomen.
    Nu gaat het echt beginnen. Succes met wandelen en vooral genieten van alle indrukken.
  16. Jan Houben:
    5 mei 2016
    Ha Chris, je eerste ervaringen zijn er. En nu op weg naar SdC. Ik wens je vanuit Vietnam heel veel wandelplezier toe,
    Groet,
    Jan
  17. Wiel Packbier:
    5 mei 2016
    Succes Chris. Geniet van deze mooie reis.
    Groet, Marleen en Wiel
  18. Miny,Kevin en Piet:
    Hoi Chris
    Heel veel succes met je reis. Zijn erg trots op jou!!!
    We blijven je volgen.
    Groetjes Piet, Kevin en Miny
  19. Yvonne:
    5 mei 2016
    Ha Chris, het gaat beginnen.....en dat is nu het leukste....al de mensen die je gaat ontmoeten, ieder met zijn eigen verhaal, dat is bijzonder. Bovendien geldt de regel ALLES MAG EN KAN ZOALS JIJ HET WILT. HET IS JOUW MOMENT IN JE KEVEN. PAK HET EN VOOR MORGEN.....MOOIE WANDELTOCHT.
  20. Yvonne:
    5 mei 2016
    Ik bedoel natuurlijk NIET IN JE KEVEN MAAR IN JE LEVEN.
  21. Anny:
    5 mei 2016
    Hallo Chris je eerste loopdag is begonnen,heel veel succes maar vooral plezier. Geniet er van. Anny en Swiet
  22. Ger R:
    5 mei 2016
    Chris, carpe diem en geniet van morgen. Kijk vooruit en niet achterom, want daar gebeurt het
  23. Esther:
    5 mei 2016
    Geniet van deze bijzondere ervaring!
  24. Ans:
    5 mei 2016
    heel veel succes geniet er van
    gr ans
  25. Cock: