- Wat gaat er mee in mijn rugzak....................

26 april 2016 - Nuth, Nederland

Startklaar!!Vertrekpunt in pelgrimsland is: 'Wat je niet meeneemt, is mooi meegenomen'!

Wat ik meeneem moet ik ook dragen! Dan ga je wel regelmatig afwegen wat wel, wat weer niet, wat toch maar weer wel ingepakt wordt. Nu een week voor vertrek weet ik het zeker, de inhoud van mijn rugzak staat ook vast. In kilo's uitgedrukt neem ik er ongeveer 11 mee.

--> Mijn basisuitrusting bestaat uit:

* broek (afrits), ondershirt, T-shirt, fleece-jack, Lowa-wandelschoenen, Falke-        sokken, pet, twee wandelstokken en (zonne)bril.

--> Mijn rugzak is een OSPREY Atmos 50 AG, inhoud:​

* Regenkleding: broek, jas, hoes voor rugzak en kleine paraplu.

* Slapen: slaapzak, lakenzak en kussensloop.

* Toiletspullen: scheergerei, shampoo, douchegel, tandenborstel en tandpasta, haarborstel, wc-papier, deo, handdoek lichtgewicht en sneldrogend, waslijn, veiligheidsspelden.

* Kleding: fleecetrui, sokken (2 paar), wandelbroek (afrits), onderbroeken(3), ondershirt, T-shirts (2),

* EHBO: medicijnen, ehbo-setje, sporttape, blaarpriknaalden, tekentang, betadine, pincet, voetencreme, anti muggen stift, zakdoekjes (papier), zonnebrandcreme,

* Diversen: slippers, reservebril,  bestek en zakmes, beker, hoofdlamp, oplader IPhone, oordopjes, drinkflessen (2), zitmatje, dagboekje, routebeschrijving, touw.

1. Wim slangen:
    Geen Zwitsers zakmes?
    Je mag het mijn lenen!
  2. Chris:
    26 april 2016
    Hoi Wim, ook een zakmes gaat mee!
  3. Janine Frank Milan::
    26 april 2016
    Pap, ik mis in jouw lijstje nog de foto's van je lieve vrouw en geweldig leuke dochters! ;-)
  4. Jo Eggen:
    26 april 2016
    Obv eigen bergwandelervaringen, neem kauwgum en zuurtjes mee.
    Gr
    Jo
  5. Jan Houben:
    27 april 2016
    Hoi Chris, "BUEN CAMINO" en vooral veel plezier onderweg.
    Groet,
    Jan
  6. Jos:
    27 april 2016
    Compact en degelijk. Goed zo.
  7. Lisan:
    27 april 2016
    Pap, vergeet ook je telefoon niet !
  8. Lisan:
    En je ID-kaart...
  9. Yvonne:
    27 april 2016
    Chris, helemaal klaar voort vertrek!!! HEERLIJK OM JE RUGZAK ZO TE ZIEN. Geniet van de spanning die je nu gaat voelen want dat is ook al een fijn gevoel en begin van je droomtocht. Hartegroet voor jou en Resie.
  10. Ans:
    hoi Chris
    enne klaar voor vertrek wordt spannend he
  11. Jos Hanssen:
    27 april 2016
    Chris, ik wens jou veel loopplezier En ik hoop dat je heel veel hebt. Ik hoop ook dat veel leuke ontmoet. En kom heerlijk tot jezelf om het bepaalde hoofdstuk in jouw leven af te sluiten. Adieë wa ✋
  12. Jos Hanssen:
    27 april 2016
    Ik mis een paar emoticons. De eerste was dat ik jou veel zon wens. En de tweede dat je veel leuke mensen ontmoet.
  13. Wiel oehlen:
    Beste Chris,

Heel veel succes! En geniet er ook van.

Wiel én Elly Oehlen uit Swier
  14. Wiel van den Berg:
    Hallo Chris,
    Naar jou keuze kompleet klaar voor de start.
    Veel plezier en mooi weer toegewenst.

Groetjes Wiel en Ria van den Berg
  15. Jan Jurgens:
    Hoi Chris,
    Mooie tocht, veel wandelplezier en succes.
  16. Jos:
    28 april 2016
    veel succes...we'll meet again....
  17. Jos:
    Hoi Chris...

Wat goed zeg. We hadden al van de Spiertsjes gehoord dat je de camino zou doen.
    Zelf heb ik in '94 (Jos) van Burgos naar Santiago gelopen. Een pittige onderneming, maar wel een ervaring voor het leven.
    We wensen je veel hartverwarmende ontmoetingen en spirituele ervaringen toe. Dat het gaan van de camino voor jou mag betekenen dat je de essentie van je bestaan helemaal zult begrijpen en dat je volledig in contact bent met je innerlijke wijsheidsgeest,,,,,
    Ultrea...ultrea....

graag ontmoeten wij je eens na de reis....

hartgroet van Elma en Jos....
  18. Cock de Winter:
    Hoi Chris,
    Heel veel succes en plezier.
    Ik ben benieuwd naar je reisverhalen.
  19. Anny:
    29 april 2016
    Hallo Chris we wensen je een heel veel plezier en succes met veel mooie
    Ontmoetingen. We gaan je reisverhalen met plezier lezen. En denk aan het berichtje van Janine..
    Lieve groetjes ook aan Resi
    Anny en Swiet
  20. Frans Robroek:
    Hoi Chris,
    Over de inpaklijst is goed nagedacht, ik zou als muziekliefhebber misschien nog een klein I-podje meenemen voor muziek of om reiservaringen in te spreken. Anders is je telefoon snel leeg.
    Verder veel plezier!
    Groetjes, Frans
  21. John:
    Hi Chris,
    Wens je veel plezier en succes met deze uitdaging.
    Het gaat je zeker lukken met zo'n gedegen voorbereiding.
    groetjes John
  22. Paula:
    30 april 2016
    Hallo Chris,
    Ik wens je heel veel plezier, goed weer, geen blaren, fijne mensen om je heen. Geniet van de reis en kom weer heel thuis.
    Groetjes Paula
  23. Jan van Adrichem:
    1 mei 2016
    Chris,
    niet gespannen zo vlak voor vertrek? Een beetje spanning is gezond, brengt je lichaam in de juiste modus. Anneke en ik wensen je alles wat je van de tocht verwacht en liefst nog meer natuurlijk.
  24. Willem en Paula:
    1 mei 2016
    Hoi Chris,

Wij hopen dat je zult genieten van je reis en zullen je zeker "volgen". Veel plezier.
  25. Twan:
    2 mei 2016
    Dag Chris,

We wensen jou a.s. woensdag goede reis naar Portugal en een onvergetelijke wandelervaring naar Santiago.
    We zullen je op de voet volgen en verheugen ons op je ongetwijfeld enthousiaste reisverslagen.
    Alle goeds gewenst en dat ervaringen, ontmoetingen en bezinning je dat zullen geven dat je voor ogen hebt.

Hartelijke groet,

Lenny en Twan
  26. Emiel de Vos:
    2 mei 2016
    Hoi Chris, leuk dat je dit gaat ondernemen. Heel veel plezier en fijne wandelkilometers gewenst. Zal het blog zeker gaan volgen. Suc6!!
  27. Peter en José:
    Hoi Chris,
    Veel succes en wandelpezier.
    We gaan je uiteraard volgen.
    Groetjes, Peter en Jose
  28. Hedi en Jos:
    Hoi Chris,
    Leuk om op deze manier met jou mee te mogen reizen. Ga genieten van dit avontuur. Van alle geplande en niet geplande momenten, de mooie omgevingen en de mensen die je ontmoet. Buen camino.
    Lieve groetjes, Hedi en Jos
  29. Jos Hanssen:
    Chris,
    Fijne vlucht morgen. En ik ben benieuwd naar jouw eerste verhalen over de wandeltocht. En de foto's natuurlijk.