- Dag 8: Rubiaes - Tui (Spanje)

11 mei 2016 - Tui, Spanje

Hallo allemaal, Aan de pittige en emotionele tocht van gisteren heb ik een geweldig fijn gevoel overgehouden! Na een lekker ontbijt vanochtend zijn wij om 8.00uur opgewekt weer vertrokken. Vandaag lopen we Spanje binnen! Na 145 km hebben we meer dan de helft erop zitten. Yes! Nog 110 te gaan! Het is niet te geloven, maar wat de weersverwachting betreft, droog tot ergens tussen 10 en 12 uur, is dit ons mooiste vertrekmoment geworden. Het geeft een overheerlijk gevoel. Onze dag kan niet meer stuk! De regen bleef uiteindelijk weg tot rond 13.30 uur. Hierdoor was het voor de meeste Peregrinos een keer mogelijk om droog aan te komen. Erg fijn! Zelf heb vandaag goed kunnen lopen, wel waren er onderweg veel hindernissen in de vorm van onderwaterstaande paden en veldwegen. Oppassen dus dat je geen natte voeten krijgt! Na enkele halsbrekende toeren uitgehaald te hebben is het mij gelukt om overal langs te komen. Halverwege in een piepklein kruidenierswinkeltje toch maar weer een blikje cola gekocht. Daar loop ik goed op! Onderweg een Zuid-Koreaan gesproken die samen met zijn moeder onderweg is in omgekeerde richting, van Santiago naar Fatima. Ik kreeg van de moeder van Kim-Wah een groot stuk van haar net schoongemaakte overheerlijk zoete en sappige Spaanse sinaasappel. Dat was genieten! Uiteindelijk in de mooie stad Valenca aangekomen. Hier dan ook even de tijd genomen om rond te kijken en enkele foto's te maken. Daarna via de brug over de grensrivier Rio Minho doorgelopen naar de herberg in Tui, waar ik rond 13 uur arriveerde. Na een warme douche en het dagelijkse wasje begon het te regenen! Rond 17 uur met enkele mede-pelgrims gaan eten. Het menu bestond deze keer uit gebonden groentesoep, frites, salade, geroosterd kippenvlees, een aardig stuk Santiago taart en capucino. Dit alles voor de pelgrimsreis van €8,50. Natuurlijk zat er ook nog een glas wijn / fris bij. Ongelooflijk toch? Daarna heerlijk rusten! Welterusten! Tot morgen vanuit Porrino! Groetjes, Christiano. Foto's van vandaag volgen nog!

1. Hans Kouwenberg:
    11 mei 2016
    Chris, blij te vernemen dat het weer aan hetbkenteren is maar nog meer dat je de mijlpaal van gsiteren zonposifief beleefd. Geniet van je verdere tocht.
  2. John:
    Chris,
    Fijn dat het zo goed gaat. Ook al is het afzien.
    Aan de foto's te zien zijn het inderdaad geen geplaveide paden die je loopt.
    Vandaag tijdens de vergadering van de Societeit nog aan je gedacht en over je tocht gehad.
    Succes verder.
  3. Miny,Kevin en Piet:
    11 mei 2016
    Hoi Chris. Ik lees nu pas je verslag van je tocht vandaag, omdat wij nu pas terug zijn van onze laatste training. Het doet goed te lezen dat het weer vandaag droog bent binnen gekomen. Het menu was ook niet verkeerd!! Het doet ons goed te lezen dat jij zo geniet. Voor morgen succes. Groeten, Miny, Kevin en Piet
  4. Anny:
    11 mei 2016
    Hallo Chris meer dan de helft zit eral op.We wensen je voor morgen weer een hele mooi droge dag
    Groetjes uit Wijnandsrade
  5. Wim en Truus:
    12 mei 2016
    Hallo Chris, het is toch een bijzonder avontuur wat jij meemaakt. We genieten iedere dag van je verslagen.
    Morgen vertrekken wij op vakantie tot maandag. Het hangt van de aanwezige WiFi af, of we je kunnen blijven volgen. In ieder geval heel veel succes en blijven genieten.
    Tot snel
  6. Anja de Hoon:
    12 mei 2016
    Mooi verslag weer, Valenca is super mooi. Bij het lezen van je verslag zie ik het zo voor me. Fijne tocht vandaag!!
  7. Wiel Packbier:
    Hoi Chris,
    Blij te horen dat het goed met je gaat. Het ergste zit erop. Nu alleen nog vooruit kijken.
    Groetjes Marleen en Wiel
  8. Agnes en Hubert:
    Dag Chris,
    We lezen elke dag je fijne verslagen en we wensen je nog heel veel mooie wandeldagen toe.
  9. Nel & John:
    Hoi Chris, we genieten
    van je reisverhaal en wandelen in gedachte met je mee door pratsch en prachtige natuur.. Hou er de moed maar in. Tot schrijfs.