- Dag 9: Tui - O Porrino

12 mei 2016 - O Porriño, Spanje

Hoi allemaal in het warme en zonnige noorden! Ja, ook vandaag weer op de volgende etappe plaats aangekomen! Na een lekker ontbijtje vanochtend zijn we even voor 8 uur vertrokken. Goed geraden flinke regen vanaf het moment dat we uit de herberg vertrokken t/m aankomst. Het was al een genot als het even kort minder regende! Op het geluid van de regendruppels op het asvalt en op de bladeren in het bos ben ik vastberaden, stap voor stap en verzonken in mijn eigen gedachten door blijven lopen! Na vijf uur is er dan eindelijk de beoogde herberg. Helaas nog tot drie uur gesloten! Zolang kon ik in mijn natte spullen niet wachten, die moesten zo snel mogelijk uit. Ook verlangde ik naar een heerlijke warme douche! Mijn voeten hebben natuurlijk ook behoefte aan rust. Toeval of niet, maar binnen enkele minuten duwde een vrouw mij een pamflet van een herberg in mijn handen. Gelukkig dichtbij! Niet te lang over nadenken, gaan! Het is een geweldige herberg met vooral lekker warm water om te douchen. Dat lukt je niet altijd. Mee en mee liepen nog wat bekende peregrinos binnen. Ook opzoek naar een bed en een hopelijk nog warme douche! Na lekker wat rusten even het stadje in, een kop koffie en dan op naar het pelgrimseten. Daar kun je je ook echt op verheugen. Dat doe ik dan ook! Aan de hand van mijn foto's is 'mijnweg' van vandaag mooi te volgen. Veel plezier, welterusten en tot morgen vanuit Redondela. Weersvoorspelling ontstuimig en nat, maar dat geloven jullie nu wel. Groetjes, Christiano vanaf de Camino Portugues

1. Emiel de Vos:
    12 mei 2016
    Hoi Chris, jammer van het weer. Maar aan het eind schijnt sowieso de ZON voor jou!! De manier waarop je schrijft, maakt dat we voor een deel reisgenoot zijn van jouw tocht: mooi!!
  2. Marion Jongen:
    Hoi Chris
    Je zou niet zeggen dat je in het zonnige zuiden bent. Had wat dat betreft beter het pieterpad kunnen lopen. Kan me voorstellen dat een warme douche heerlijk is na zo'n tocht. Slaap lekker straks.
  3. Hans Kouwenberg:
    12 mei 2016
    Chris je moet maar denken na regen komt zonneschijn. Jouw weergave van je reis maakt ons wel deelgenoot, het voelt af en toevof we meelopen.
  4. Ernst de Reus:
    Hoi Chris,
    Als ik je berichten zo lees is het een mooie uitdaging die een stuk verdieping in je leven brengt. Jammer van het slechte weer. Dat betreft had je beter in Nederland kunnen starten. Veel succes verder!
  5. Anny:
    12 mei 2016
    Hoi Chris het is niet te geloven dat jullie iedere dag regen hebben ,maar je loopt toch ..Respect hoor .groetjes van ons
  6. Rob Schaaf:
    12 mei 2016
    Hoi Chris, het zit je niet mee met het weer. Ik weet ook niet of dat pamflet dan wel toeval was; er is meer tussen hemel en aarde. Fijn voor je dat je het met de herberg alweer goed getroffen hebt. Veel succes met de rest van je tocht.
  7. Harry en Margot Hermans:
    13 mei 2016
    Wat een reis en door al die regen is het natuurlijk ook een prachtig groen gebied! We genieten van je verslagen en foto's en voelen met je mee, je komt als een ander mens straks terug door je doorzettingsvermogen, belevenissen en ontmoetingen met alle mensen onderweg. Je ziet dan ook hoe sterk je bent, top! Geniet ervan en keep walking!
    groetjes Harry en Margot
  8. Elvira:
    13 mei 2016
    Prachtig om jou zo te volgen, Chris! Elke stap die je zet, is een ervaring rijker. Geniet ervan!
  9. Henri Ummels:
    Hoi Chris,
    Niet te geloven zoveel regen. Dat is extra afzien.
    Ik kan mij voorstellen dat je dan intens kunt genieten van een warme douche.
    Het moet straks een stuk gemakkelijker worden als de regen eindelijk stopt.. Veel succes verder en volhouden!
    Groet Henri
  10. Ans:
    hoi Chris

wat een regen heb je toch ik denk elke dag morgen zal het daar wel droog zijn maar zo te lezen niet maar fijn om te lezen dat je zo geniet succes verder groetjes ans