- Dag 10: O Porrino - Redondela/Cesantes

13 mei 2016 - Redondela, Spanje

Hoi allemaal, vandaag van kilometerpaal 99 naar kilometerpaal 80 gelopen. Vroeg op vanochtend (6 uur). Het voor ons bekende ochtendritueel, daarna rugzak goed inpakken en natuurlijk ook vandaag weer regenkleding klaar leggen om na het ontbijt (7.00uur) aan te kunnen doen. Is bijna niet te vergeten want dan ga je echt nat. Tijdens het ontbijt kletterde het behoorlijk. De sympathieke gastvrouw probeerde mij nog gerust te stellen door te zeggen dat het wel meeviel, onder het motto nat ga je ook vandaag weer worden. Na een lekker ontbijt, toast met vers geperste sinaasappel, mijn rugzak gepakt en afscheid genomen. Om 7.45 uur stond ik gepakt en gezakt buiten. Het was droog, ongelooflijk je weet niet wat je overkomt! Vervolgens opzoek naar de eerste pijlen, km-paal 97 voorbij en het stadje weer uit. Nog geen half uur later regende het weer! Opzoek naar mijn Camino-vriend Rainer uit Duitsland, die gisteren in een herberg 3 km verder een bed had gevonden. Drie kwartier later haalde ik hem in. Na samen nog anderhalf uur te hebben gelopen met afwissend weer is het voor ons tijd voor een versterking. Bij een bakkertje in een super klein dorpje snel een cola gedronken en verder. We besluiten vandaag samen te lopen. De route werd afgewisseld door (te) veel asvalt, hele mooie vergezichten, leuke dorpjes en de reeds bekende groene bossen. Bij aankomst in de grotere plaats Redondela werd het oppassen, de bewegwijzering is in grotere steden vaak afwijkend. Hier werd vooral gewerkt met tegeltjes met het bekende Camino teken. Opeens een bord met een pijl met de info 17 km afgelegd, naar Cesantes nog 2,5 km. Inmiddels is het half een en een hongergevoel begint te overheersen. Omdat we weten dat de herberg niet voor twee uur open gaat besluiten wij hieraan toe te geven. De keuze is snel gemaakt een bocadilio, overheerlijk knapperig brood(je) ook nog eens belegd met kaas, ham, tomaat en groene salade (zie foto's). En dat allemaal voor de niet Nederlandse prijs van €3,50!! Niet te geloven, met een grote kop koffie en nog een cola voor totaal €5,60! Zoals jullie zien op de foto's eten ook wij super gezond! Na een half uurtje verder naar de herberg gelopen. Ook hier zoal altijd weer een warme ontvangst! Het voelt echt als thuiskomen! Bed uitzoeken, zo snel mogelijk de natte kleren uit en onder de warme regendouche. Droge kleren aan en dan kan het broodnodige rusten beginnen. Om 18.00 uur aan de overkant van de herberg in restaurantje wat deze naam niet mag hebben een hamburger gegeten. Was lekker! Mooie herberg met maar 24 bedden! Vanavond helemaal bezet met een diversiteit aan nationaliteiten. De vraag hoe dat morgen vroeg op die veel te kleine badkamer gaat lopen laten we allemaal maar open! Iedereen is weer bijna zover dat het licht uitgaat. Welterusten, tot morgen vanuit Pontevedra! Groetjes, Christiano

1. Lisan:
    13 mei 2016
    He pap, ik zie in het weerberichten dat het zondag eindelijk goed wordt!
    Hopelijk blijft het d rest van de week dan ook zo.....☀️
  2. Hans Kouwenberg:
    13 mei 2016
    Chris, die burger ziet er echtbsmakleijk uit.
    De weergoden gaan je de komende dagen verrassen. Dus geniet ervan.
  3. Jos:
    13 mei 2016
    ha die Chris, chique man dat je vandaag samen met Rainer gelopen hebt. Dat zal hij ook wel fijn gevonden hebben.
    En je weet het hè......doe ut....
  4. Marian:
    14 mei 2016
    Hallo Christiano! Het ziet er allemaal heel mooi uit. Je bent er echt helemaal uit, lijkt me. Bij ons is het nu koeler en bewolkt. Ik gun je de zomer die je verdient in deze zuidelijke omgeving. Tot ziens en vind wat je zoekt ☺
  5. Nel & John:
    14 mei 2016
    Je bent duidelijk niet klein te krijgen. Niet door het weer en ook niet door de loop afsand. Geweldig Chris, wij bewonderen je zeer. Nog veel loopplezier. Tot schrijfs.
  6. Mariëtte:
    Hoi Chris,

Goed van je dat jij je niet klein laat krijgen van de regen! Dat doet beslist dat gezonde eten!
    Denk dat langzaam het zonnetje jou richting uit komt , hier verdwijnt hij.
    Nog veel wandelplezier!!

Groetjes Mariëtte en Wiel
  7. Twan:
    Dag Chris,

Het blijft vreemd. Wij hier genieten van mooi bijna zomerweer; en jij maar ploeteren door de regen. Dat hoort toch niet in Spanje of Portugal! Daarom nogmaals respect dat je zo tevreden bent met de kleine geneugten als een warme douche, een lekker broodje en een stapelbed. Volgens de voorspellingen moet het nu wel beter worden. Een droge dag is je van harte gegund. Hartelijke groet uit Gouda, ook aan je reisgenoten.

Twan.
  8. Anny:
    14 mei 2016
    Hoi Chris weer mooi om je verslag te lezen. Het goede weer komt er nu ook voor jullie..Dat heb je verdiend..Respect om zo te ploeteren in de regen en dan nog positief blijven. Geniet van alle mooie ontmoetingen. Groetjes van ons
  9. Wim en Truus:
    16 mei 2016
    Hallo Chris, we zijn er weer. Hopelijk vanaf nu beter weer. Geniet.