- Dag 11: Cesantes/Redondela - Pontevedra m

14 mei 2016 - Pontevedra, Spanje

hallo allemaal, vanacht goed geslapen ondanks volledige bezetting (24)! Iedereen toch uiterlijk om half elf via een badkamer naar bed. Licht was om 10 uur uit. Vanochtend om 6.15 uur wakker, naar badkamer en daarna rugzak klaar zetten voor vertrek. Om half acht gezamenlijk ontbijt en rond de klok van 8 uur vertrokken. Het eerste uur lekker droog gelopen. De uren daarna alleen maar regen. Gelukkig in voor ons normale proporties! Door en door nat kwamen we rond een uur bij de herberg in Pontevedra aan. We hadden de pech om onderweg geen enkele bar/café tegen te komen. Dat betekende dus doorlopen! Na de welverdiende douche, het dagelijkse wasje en het verzorgen van alle natte spullen even gerust en daarna in het stadje een kop koffie gaan drinken. Was super lekker! Diverse mede-pelgrims weer ontmoet, waaronder een Canadees echtpaar waarmee ik tijdens mijn eerste dag een stuk meegelopen ben. Het zijn elke keer weer warme en intense ontmoetingen! Het 'samen' lopen van de Camino schept spontaan een band! Na een tweede rustperiode rond de klok van acht uur in het centrum gaan eten. Voor €9 een mooi stuk zalm, salade en aardappels. Hier hoorde ook een glas overheerlijke wijn bij! Moe maar voldaan over alles wat deze dag ons weer gebracht heeft liepen wij droog terug naar de herberg! Welterusten, tot morgen vanuit Tivo/Caldas de Reis. Groetjes Christiano

1. Jos:
    14 mei 2016
    ha die Chris, wat fijn voor jou, dat je zo'n mooie band opbouwt met je mede pelgrims.

doe ut....
  2. Peter en José:
    15 mei 2016
    Wat een prachtige reisverhalen. Je bent goed op weg en al dik over de helft.
    Succes met de komende etappes.
  3. Jan Stevens:
    Ola Peregrino Christo
    Ben benieuwd hoe het jou bevalt in de zeer mooie herberg in TiVo
    Jammer van die vele regenbuien maar het is all in the game van het pelgrimeren
    Wat zal jij veel te vertellen hebben als je weer veilig en wel thuis bent
    Ben zeer benieuwd Cq nieuwsgierig naar je verhalen !!
    Het gaat nu ontzettend hard op Santiago de Compostela af, waar jij je welverdiende Compostelana kunt gaan afhalen
    Blijf genieten en blijf lopende
    Groetjes
    Jan Stevens
  4. René Deckers:
    15 mei 2016
    Chris, je bent goed op weg. Dus volhouden, kerel !!! Gaat je lukken, daarover heb ik geen enkele twijfel. Geniet ervan, ondanks de mindere weersomstandigheden.
  5. Frans Robroek:
    Hoi Chris,
    Fijn te horen dat het goed gaat, volg je verhaal elke dag.
    Frans.
  6. Annette en Frans:
    Dappere Chris,
    Regen en bewolking zijn vaak aanleiding tot somberheid. Maar als je de camino loopt deert dat kennelijk niet! Je neemt alles wat in het dagelijks leven tot teleurstelling leidt voor lief, want je hebt een heel andere beleving van de dingen
    en een duidelijk doel: ik ben op weg naar Santiago, het vordert gestaag, wie/ wat doet me wat!!
    Go on, op hartelijke groeten van Annette en Frans
  7. Anja de Hoon:
    Hallo Chris
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ondanks het slechte weer blijf ik toch optimisme horen in je verhalen. De herberg in Cesantes is een fijne herberg vind je niet? Nieuw en de eigenares doet zo haar best om het de pelgrims naar hun zin te maken. Buen Camino! groetjes Anja
  8. John Jacobs:
    15 mei 2016
    Hoi Chris, Onvoorstelbaar, het lijkt wel of de regen met jou meereist. Knap van jou dat jij zo positief en optimistisch blijft en elke dag ondanks de vele plensbuien steeds met veel plezier op de dag terugkijkt. Mooi dat wij van jouw reis en belevenissen mogen meegenieten. Mijn bewondering voor jouw karakter en doorzettingsvermogen. Weet zeker dat jij jouw einddoel zal bereiken. Groetjes, John
  9. Wiel Packbier:
    15 mei 2016
    Het beoogde doel komt steeds dichterbij. Respect voor jouw enthousiasme en doorzettingsvermogen Chris. We gunnen je wel nog een droge dag.

groetjes Marleen en Wiel
  10. Wim slangen:
    16 mei 2016
    He Cris alles OKé met je?
    Ik kreeg na de 14de geen reisverslag meer...
    Wim